Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Morten Munkager Knudsen

Morten Munkager Knudsen
bruger siden
13-12-2004

14-05-2007 kl. 10:30

Hej Jakob

Var selv på en babymesse i søndags (ja man skulle tro det var løgn), men heldighvis holdte der 2 biler derinde også. Den ene var netop en Focus 1,6 TDCI stc. med 90 heste. Ford kører åbentbart en kampagne pt. hvor man får en masse ekstra udstyr med gratis - kan ikke huske model betegnelsen.

Men jeg undrede mig også over hvor for man ikke kunne få 110 hestes versionen i den skrabede model, nu når man alligevel fik en masse udstyr med - men det gør den bare ikke fik jeg at vide. Der skulle man op i Ghia og Titanium, hvilket i bund og grund ikke kunne betale sig, med mindre man vil have en større motor end de 90 heste!

Der kommer åbentbart et facelift til Focus snart, derfor disse kampagnemodeller.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-05-2007 kl. 12:26

Til sammenligning er prisforskellen på 307 st.car med hhv 90 og 110 hestes dieselmotorer (som er de samme som ligger i ford'en) kun 16000.
Forskellen på de to motorer er foruden de ekstra heste at 110 hk udgaven har variabel turbogeometri (mener at det har indflydelse på hvor jævnt turboen tager ved - ret mig, hvis jeg ta'r fejl), samt en overboost funktion, som hæver momentet kortvarigt (fx ved overhaling).

Men prøv en tur med hele familien, så der kommer lidt læs på bilen og se om du ikke kan leve med de 90 hk.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg