Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

03-05-2007 kl. 22:31

Vi er en familie på 4, vores valg faldt på en brugt Ford Mondeo Stationcar - du kan få en model som er ca. 4 år gammel for ca. 145.000, der er masser af plads, og med en 2 liters motor klarer den snildt turen til sydeuropa. Herudover er den ikke voldsom dyr i forsikring ca. 5000.

Pladsmæssigt er den eminent, bagagerummet er stort, og der er god benplads på bagsædet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

07-05-2007 kl. 21:20

Du skriver ikke hvad den må koste ?? men efter at den kun skal køre 4-5 gang om måneden er en brugt bil best for dig ,en ny ville tabe alt for meget i værdig , en bil der ikke ruster findes nok ikke men nogen ruster mere end andre , en toyota corolla 1,3 xli 3-5 dør årg 95 og op efter er "Bilen", her skal du lede længe efter rust , motoren er noget af det beste , 100.000 km må den gerne have kørt der er tandremmen rimmelig ny priserne ligger fra 45.000 kr og op ....

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

08-05-2007 kl. 20:55

..ellers er det umuligt at komme med en god anbefaling.

Jeg vil dog istedet kommentere lidt på et par af de andre indlæg.

En Ford Focus st.car er en god bil, men den koster faktisk lige så meget brugt som en Mondeo, selvom Mondeo'en er en helt klasse større.
Med tre børn gør det Mondeo'en til et bedre valg.

Der bliver nævnt, at man ikke kan køre en Mazda 626 ihjel.
Det er altså en sandhed med modifikationer.
Jeg har haft ca. 10 forskellige biler - iøvrigt aldrig det samme mærke to gange.
Her iblandt også en Mazda 626, og det var faktisk den absolut mest fejlbehæftede af dem alle - og det selvom jeg også f.eks. har kørt Alfa, som ellers ofte bliver kritiserede.
Og ja, jeg ved godt, at jeg sikkert bare har været uheldig, men det viser bare, at der ikke findes et sikkert køb.

Et lille forslag til dig kunne være, at finde en bil som har kørt mange km i løbet af kort tid.
Det kunne f.eks. være en tidligere sælger-bil, som man ofte kan finde med 150.000 km på tælleren, når de er kun 3 år gamle.
Sådan en bil har sikkert kun kørt varme km, så den er absolut ikke færdig.
Til gengæld har den haft den største afskrivning allerede pga. de mange km.

Ved at gøre det på denne måde, får du en bil som er så ny, at den har alt det gode sikkerhedsudstyr, og hvis du så kører f.eks. 10.000 km om året i den i 5 år, så har du en 8 år gammel bil, som har kørt 200.000 km, og stadig har en vis værdi.

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

17-05-2007 kl. 04:35

Hans Engell kunne godt køre en 626 i stykker!!! ;-))