Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

03-05-2007 kl. 09:42

For 3 år siden købte jeg en Seat Leon Signo TDI (110hk) årgang 2000 der havde gået 86000km.
Den har nu gået 246000km. Ud over alm. service har jeg brugt penge på følgende:
Bremseskiverne foran er skiftet til en sportsmodel da standard skiverne havde en tendens til at blive skæve.
Aircon skal have efterfyldt væske en gang om året.
Sædavarmen er gået i føresiden.
Et par af gummilisterne ved dørene har været gået løs.
Luftmassemåler er skiftet.

Når man tænker på, hvor mage km jeg har kørt i bilen, synes jeg selv jeg er sluppet meget billigt.
Ved forsigt kørsel kan den stadig holde tæt ved 20km/l.

Stelle, Sport og Signo er forskellige udstyrs varianter, men jeg kender ikke den præcise forskel.

Jeg har været meget tilfreds med mit køb, og kan kun anbefale bilen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin S.

Martin S.
bruger siden
25-03-2007

16-05-2007 kl. 23:57

Stella er basis udstyr og så er signo komfort, alt i el og sport er som det siger sport, dvs andre sæder lidt (meget lidt) opstrammet undervogn. Købte en tdi 110 fra ny i år 2000, gå uden om de første årgange det var noget l... fortryder jeg ikke brugte de 30000 ekstra på en Golf, solgte den efter 2 år..

Profil slettet

Profil slettet

17-05-2007 kl. 20:34

Har en Leon TDI Sport (150) fra ´02 der har kørt 140.000 km. Bortset fra udskiftning af en ABS-føler til kr. 1.000 har jeg alene haft omkostninger til alm. service. Bilen har i FDM brugtbiltest fået 5 ud af 6 stjerner. Jeg er fortsat meget tilfreds med bilen. (Og nej - bilen er ikke til salg :-)

Ole Hauris Sørensen

Ole Hauris Sørensen
bruger siden
02-04-2005

23-05-2007 kl. 18:40

Har en '04 Leon TDI Sport (130 hk, 6 trin gearkasse). Kiggede også på de andre udstyrsmodeller og det var sæderne som afgjorde det for mig.

Pumpe/dyse motoren er grov i lyden, men trækker 100% igennem fra bunden. Jeg kører både på motorvej og på de små landeveje, og Leon'en er et virkelig fint kompromis mellem sport og komfort.

En del af Leon'erne er chippet, og det skal du også overveje om du syntes er acceptabelt. Jeg har ikke haft nogen reparationer, men jeg har dog også kun ejet den i et halvt år og kørt den fra 95.00 til 110.000 km.

Mvh
Ole

Ole Hauris Sørensen

Ole Hauris Sørensen
bruger siden
02-04-2005

23-05-2007 kl. 18:42

Hvilken forskel skulle en Golf have gjort? Det er jo ganske ens de to.....

Erik Bay

Erik Bay
bruger siden
22-01-2006

25-05-2007 kl. 16:13

Hejsa.
Du skulle vel ikke have købt din Seat i Randers???
For hvis det er tilfældet, kunne det godt tænke sig at det er min den gamle bil.Jeg har lige skiftet til en helt ny Leon, og din bils data passer nøgagtig på min den gamle.Men jeg har været meget glad for bilen, og den har kørt upåklageligt i de 3 år jeg havde den, har fuldt service og har ellers ikke haft nogen udgifter på den.En rigtig dejlig bil som kører perfekt.Tillykke med den, og held og lykke med den fremover.
MVH. Erik.

Martin S.

Martin S.
bruger siden
25-03-2007

30-05-2007 kl. 23:27

Tja nok et langt stykke hen ad vejen, men dårlig kabinekvalitet/samlefinish og dertilhørende knirkelyde overalt... Det har den ikke til fælles med Golfen, ligesom gensalgsværdi er væsentligt bedre med Golfen...

Ole Hauris Sørensen

Ole Hauris Sørensen
bruger siden
02-04-2005

22-01-2008 kl. 21:03

[URL=http://www.friland.net/storie] storie [/URL] storie

Sidst rettet: 5/3-08