Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
31-07-2007 kl. 13:25
Så som Audi, Mercedes og BMW ? Næppe!
I samme prislag er Chevrolet kommet med en utrolig lækker Model med masser af frække detaljer.
Epica med 150 diesel-heste. Meget kvikkere end Sonataen og i LT-versionen får du et overflod af guf.
Bare at se på de to biler. Og derefter køreturen.
Så bliver du solgt til Epica'en. Den er en klasse højere end Sonataen.
Den måde dørene lukker på, interiør finish, detaljer, udseende er bare mere lækker end Sonataen.
Eneste minus er det manglende 6 gear.
Epicaen i luksus-modellen koster 317Kkr listepris mod Sonataens 303Kkr.
De 14Kkr er mega godt givet ud.
Men nogen er til Mondeo, mens andre er til Vectra.
Hvis ikke du anede at den fandtes. Så er det bare ned til din Chevrolet-forhandler og prøve. Tro mig. Du bliver ikke skuffet.
Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004
31-07-2007 kl. 23:08
Morten Dahl Rask
bruger siden
01-02-2006
22-08-2007 kl. 11:38
Jeg så lige dette "halv gamle" indlæg vedr. en Hyundai Sonata Diesel - og fik lige lyst til at smide en kommentar.
Jeg har selv købt en diesel Sonata sidste sommer - den har nu kørt 42.000 km uden bøvl. Har man behov for at trække noget tungt, masser af plads - så er det faktisk en rigtig god bil, omend lidt skrabet hvad angår udstyret i GL-versionen.
Om en Audi, BMW, VW er bedre biler? Ja måske (de har flottere finish og materiale valget er bedre), men er også noget dyrer. Skal man have en tilsvarende Passat er mer-prisen hurtigt 140.000 kr. Det kan man købe meget andet sjov for ;-)
Jeg har altid selv kørt tysker og det har bestemt ikke været uden problemer. Senest en helt ny Octavia TDi som i løbet af 18 måneder fik skiftet mange stumper på garantien; kobling, bremser, fartpilot, radio, batterier i fjernbetjeningen, malet en bagklap (malingen faldt af) og skiftet en liste pga. rust.
En Audi A2 TDi har jeg også haft - uha da da, masser af problemer med gearkassen, elruder osv.
Og sidst men ikke mindst en lækker Golf VR6 - den dyreste bil jeg nogen sinde har ejet hvad angår reperationer. 60.000 på 10 mdr. siger vist det hele :-(
Som "professionel" bilist, som bruger sin bil rigtig meget, kan jeg kun sige, at de mest driftsikre biler jeg har haft er Toyotaer og min Sonata (de er så måske de kedeligste?).
Så om folk "tør" købe en stor koreaner er vel op til dem selv - det er et spørgsmål om religion, man får ihvertfald ikke nogen dårlig bil i en diesel Sonata! I øvrigt lå Sonataen helt i top i sidste års undersøgelse fra A.J Powers (hedder det ikke det?).
Hilsen Morten
Profil slettet
22-08-2007 kl. 14:30
Og hundai er jo heller ikke altid heldig med deres produkter. Matrix: "Her er det ikke undervognen, der er sænket, MEN KVALITETEN" burde reklamen lyde. Min fætter køber aldrig ALDRIG koreansk mere. Måske synd. For som for dig. Aldrig mere VAG. Og han er lykkelig i sin "nye" gamle Passat. For der findes jo andre biler fra samme land/mærke der ER gode.
A2 og Fox. Lortebiler. Discount når det er værst.
Matrix, Getz og Picanto ligeså.
Prøv Epica'en. Min onkel havde den gamle sonata med jaguar bagenden. Han kiggede også på en ny sonata, men efter en tur i Epicaen. Så var det klart at det var Epicaen valgte. Prøv at køre 140 i dem begge. Den høje vindstøj der er i sonataen er der bare ikke Epicaen. Så siger du. Nej det er der ikke. Men prøøøøøv nu.
Hvis jeg også havde få penge, så var det da Epicaen jeg valgte frem for sonatan. Ingen tvivl der.
Men BMW530D'ern er jo en helt anden boldgade :=)
Profil slettet
23-08-2007 kl. 13:47
Skidt med de undersøgelser. Prøv. Prøv de to biler. Prøv dem ! Min onkel havde den gamle sonata med jaguar-bagenden. Før den havde han en mondeo. Han kan godt lide den type biler. Så da han nu ønskede sig en ny bil. Så tog vi hen til Hundai forhandleren. Sonata 140DHK prøvede vi. OK bil. Jeg lokkede ham efter vores køretur over på den anden side af gaden hos Chevrolet(tidl.Daewoo)-forhandleren. Vi tog en tur i den spritnye Epica LT 150DHK. Efter turen var helt helt rystet over så lækker bilen var i forhold til sonataen. Ved 140 var den bare så lydløs. Og detaljerne. Og prisdifference var minimal i forhold til forskellen i udstyr. Han købte selvfølgelig Epicaen, som han er mega glad for. Det ville da også være fjollet at vælge sonataen over Epicaen.
Hvis det var ADAC undersøgelsen du hentyder til, så tror jeg du vendte resultatet på hovedet. For Passat var da over Avensis og Mondeo og de franske/koreanske var i bunden.
Men du er Toyota-fanatikker og de VIL have at det skal gå skidt med VAG. Uanset om det passer eller ej. Min gamle passat havde jeg i 4 år og 112Kkm med 0 problemer. Total kvalitetsbil. Jeg havde en konkurence med en i firmaet om hvem der havde mindst udgifter på vores biler. Han havde/har en Avensis. Og han tabte :=)
Om man kan lave statistik på det ? Selvfølgelig :=)
Men jeg kunne ihvertilfald se den mand i øjnene der købte min gamle passat og tilføje at han får en god bil der.
BMW-5 er bare endnu bedre end de to. Sådan er det.