Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J S

J S
bruger siden
04-04-2006

26-03-2007 kl. 16:39

ja som en af de andre skriver så er det en god idé alt efter hvor dyr bilen er... for de helt små kan somregl ikke betale sig at lease.. endnu ihvertfald.. men synes du skulle tjekke de forskelligt billeasing firmaer ud.. og eventuelt www.billeasing.dk ring og snak med dem... de kan hurtigt fortælle dig om dine behøv er til at du skal lease eller ej... det gjorde jeg selv. håber du finder ud af det.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

07-04-2007 kl. 14:46

Vi har nu efter lange overvejelser med for og imod , her i januar 2007 modtaget vores helt nye Mercedes A 160 CDI som bil no. 2 , det er min kone der køre i bilen , og den service der har været til nu er formidabel. Ejner Hessel som vi har fået leveret bilen igennem er et top proff. forhandler team, som virkelig har gjort alt for at vi som kunde har fået svar på de spørgsmål vi måtte have. Vi har lagt en engangs ydelse på 25.0000 kr og derefter 2.400 kr pr. mdr. Lige nu overvejer vi faktisk at få leveret en Mercedes B 200 CDI næste gang da den ( som vi ser det ) er meget billig, "kun" 2700 kr pr mdr for en langt større bil, tænk sig at blive kørende i en bil til 500.000 kr. for en engangsydelse på 25.000 kr og derefter 2700 kr pr mdr og derefter kan det hele gentage sig om 24 mdr. ???? , det lyder næsten for godt til at være sandt , om det er sandt eller ej vil kun fremtiden vise , da det endnu er for tidligt at sige noget, men da E.Hessel jo er det firma der levere flest TAXI'er i DK , må de jo have en eller anden erfaring med leasing , som alt andet lige bør komme os til gode , når vi ønsker privatleasing. Sluttelig kan jeg kun sige at vi er vældig tilfreds med netop Mercedes leasings tilbud , som for mig at se er markedes billigste. Og ja FDM har diverse advarsler og ser temmeligt dystert på privatleasing , hvilket de vel skal gøre da de tegner alle deres medlemmere. Men spring ud i det og inden du gør det , overvej om de har mulighed for at beholde bilen i de 24 mdr. det kræves , da det er det eneste der for mig at se virker lidt staunsbundet i.f.t. til og købe !!!
God jagt.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

10-04-2007 kl. 10:35

er en del du skal være OBS på.

bl.a. som en anden har skrevet, hvis du af den ene eller anden grund er nødt til at droppe leasingaftalen før tid. Hvad får det af konsekvenser?

Skrammer og bilkabuler, hvordan står det til med det? skal du betale det? Det kommer jo helt automatisk med tiden... Desværre kan det ikke undgåes.

Sørg for at tænk over alle Scenarier der kunne ske... og få spurgt ind til det.

Men for nogle tror jeg godt det kan betale sig...

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

28-07-2007 kl. 23:53

Det grove svar er at jo dyrere bil jo mere kan det betale sig fra en økonomisk vinkel. Mit indtryk er at privat leasing vinder fremt, selv om det tager tid. Jeg tror på at det vil dominere DK markedet mere og mere. Men det er er heller ikke nogen guldgrube! Om man kan spare penge afhænger ofte af hvordan man regner!

Husk at leasingaftaler pt er dyre at komme ud af. Omvendt så tænk også over glæden ved bare at kunne stille bilen ved selskabet efter leasingperiodens udløb. Når alt kommer til alt så er det de færreste som opgør den glæde man havde ved sin netop solgte bil ved at sætte lighedstegn med den faktiske månedlige ydelse som bilen så viste sig at koste! Leasing er nok i sidste ende mere et spørgsmål om sikkerhed og nemhed kontra "jeg vil selv købe/sælge min bil" mentaliteten end det er et spørgsmål om økonomi.