Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

10-03-2007 kl. 14:56

Nu er begrebet 'sjov bil' jo egentligt ret bredt, men ud fra dine egne forslag ligner det mest at det er en sportspræget bil du er ude efter? Jeg synes en Honda Civic VTi er et godt bud, det burde være muligt at finde én i det prisleje.. Ellers kunne du kigge på en Peugeot 106 Rallye/GTi, ikke verdens hurtigste biler, men bestemt stor undeholdningsværdi til prisen..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J J

J J
bruger siden
06-01-2004

11-03-2007 kl. 19:42

VW Corrado, det er en fed bil der vækker opmærksomhed, men kig den ordentligt igennem, den kan have mange børnesygdomme bla. dårlige viskerarme, dårlig elboks, utæt soltag, nedslidt Glader (g60 modellen) og rustproblemer.

Har selv haft en for et par år siden, kunne godt overveje at købe en igen, den er hurtig og vækker stadig opsigt da der ikke er så mange af dem herhjemme

Go fornøjelse

Profil slettet

Profil slettet

18-04-2007 kl. 10:39

Hej michael,en peugeot 106 rallye 1,6 er nok den ultimative,det er ikke mange der hænger på med mindre du vil ud på motovejen,men du får et stort problem,med den bil tybe du søger,der er rigtig man der køret i smader og tunet af de forkerte,stylet med noget møg der ikke duer,så se dig godt for,evt få en FDM brugvognstest lavet,de penge kan være en god invistering.
Min kones 106 rallye er tilsalg,er bare 100% iorden med lavt km,ikke mishandlet,vi er blevet for gamle til de typer biler,kan kontaktes på mail. haunjensen@tdcadsl.dk

Profil slettet

Profil slettet

18-04-2007 kl. 10:47

Husk lige at spørge din forsikring,du kan godt få et større chok,tjæk også reservedele på den bil du finder,tænker på de normale sliddele,såsom bremser - udstøning - støddæmper - ect-ect.
Fra juni 1997 betaler man grønejerafgift,nogler biler kan der godt være en fordel at betale vægtafgift.

Profil slettet

Profil slettet

18-04-2007 kl. 10:56

Den største fejl du er igang med ,er KØB IKKE for billigt det er den STØRSTE fejl de meste laver,tænk på de får hvad du betaler for,så med mindre du selv går og roder med biler kan du jo godt købe en billig bil,vis ikke hold fingrene væk fra de billigere biller,det kan bliver en dyr fornøjelse.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

01-05-2007 kl. 00:39

Saab 9000 eller 900 Turbo (kænder ikke ret meget til dem men kraftige biler)

Toyota Carina E GTI

Chevrolet Camaro (hvis du vil ha en amerikaner)?

Alfa Romeo 156 (måske en "entutiastbil")

Toyota Celica

Honda Civic CRX

det var hvis hvad jeg kunne finde på

Profil slettet

Profil slettet

19-05-2007 kl. 14:34

Saab 9000 2,3 turbo, er i 200 hk udgaven hurtigere end både VR6 og Golf GTI. Fra 80-120 i 5. er den hurtigere end en testarossa. Desuden er den billig at tune på og så kan den holde.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

19-05-2007 kl. 16:19

Inden du kaster dig over en gammel udkørt racer a la Corrado, Saab 9000 eller lignende, så kør lige en tur i en Alfa 156.
De ældste modeller er stadig under 10 år gamle, og den kører jo bare fantastisk.
Pga. bilens alder skal du heller ikke gå på stort kompromis med sikkerheden, da der her er både airbag, abs etc.
Bilen er nu indenfor dit budget, uden at den behøver have kørt vildt mange km, og det gælder også for de største motorer, som jeg klart mener, at du bør vælge - dvs. 2,0 eller 2,5.

nikolaj Sunesen

nikolaj Sunesen
bruger siden
06-01-2004

19-05-2007 kl. 16:23

en anden svensk mulighed er volvo s 40 Turbo eller T4. Jeg har selv haft en s 40 turbo - det var masser af overskud, samtidig var der plads til familien. Gode køreregenskaber, sikker 11-12 km/l og ret modstandsdygtig over for rust -den kan jeg anbefale

Profil slettet

Profil slettet

05-06-2007 kl. 10:18

Jeg vil anbefale Mazda's V6 motor. Den kører simpelthen forrygende og hvad der er lige så vigtigt, så kan den holde til det.
(Nu ved jeg ikke lige, hvad du mener med en 'sjov' bil. Jeg regner ikke med at du skal ud at køre ræs.)

Mazda MX-3 1.8 V6. Det er den bil jeg har nu og den har lige rundet 334.000km, hvilket siger noget om holdbarheden af den motor. Hvis du vælger sådan en, så husk at få en med airbags.. sådan bare lige for en sikkerheds skyld :)

323 2.0 V6. Ikke så meget at sige om den. Det er en 323 med 147 HK.

626 2.5 V6. Personligt synes jeg at den er for stor til at være en sports udgave, men det er bare min smag. Til gengæld har den 167 HK.

Før du køber noget som helst, så husk at se hvad forsikringen koster! Nogle af forsikrings selskaberne er sindsygt dyre :(

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

23-07-2007 kl. 22:35

de første er ved at være nede i pris. En chip i og knap 200 hk.

Profil slettet

Profil slettet

23-07-2007 kl. 23:59

Drop de forhjuls-fedtere.
Hvad kører de gode i ved DTH ?
Baghjulstrækkere.
Jeg ved at BMW'ere er dyre selv om de har en del år på bagen. Men i modsætning til de andre, så er der jo her tale om fede køremaskiner. Hvem laver måske verdens bedste motorer, nå ?
Valget er nemt. Kan du få en med 6 stempler, så er det bare toppen.
En lille pøjgot på motorvejen med 200+. OMG. Så skal du ihvertilfald købe nogle høreværn ;=). Hang on.
Du skal sgu da ud at prøve biler. Det er fame skægt.

Profil slettet

Profil slettet

24-07-2007 kl. 00:38

Lige et par links til super biler under 100Kkr:

En fræk 540i med 8cyl og 286HK. Den drikker, men over de 60km/t letter den fra de andre og topper først et stykke over de 250km/t. Self alt i udstyr.
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=523603209&source=1

En mere økonomisk 530i med 218HK, igen med masser af stil og udstyr.
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=115542&source=2

En mindre 328i med sølle 193HK, dog stadig 0-100 under 7½sek. og ca. 240km/t.
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=28541&source=2

Alle skønne køremaskiner til under 100Kkr. De er gamle, men imodsætning til de franske, så er de bygget til at holde 4ever :=O

Profil slettet

Profil slettet

24-07-2007 kl. 00:46

Jeg tager det i mig igen. Franske biler er gode nok.

Profil slettet

Profil slettet

29-07-2007 kl. 21:30

Hold nu op med de kedelige sløve 206/306 !
Ingen af dem har 0-100km/t under 7 sek. Nå !

Fandt lige denne gamle perle af en Toyota Supra 3.0 til dig under 100Kkr.
Bemærk knapper på rattet i 1990 (!).
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=135800191&source=1
Glem heller ikke den gamle BMW 540i. Den er også under 7sek på 0-100km/t.

DU skal ud at prøve fede øser. Og have det sjovt. Rigtigt sjovt. Ikke trampe i små skralderkasser.