Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

04-03-2007 kl. 13:09

Hej.
Jeg kører selv i Mondeo 1,8 st.car, og jeg mener ikke, at den har helt detmotormæssige overskud, som kunne være lækket under en tur sydpå med campingvogn.
Derfor ville jeg gå efter en tdci eller evt. en 2,0 benzin.
2,0 benzin kører ikke meget kortere på literen end 1,8, men den har lige de sidste kræfter, der gør det rart at have mere vægt i eller efter bilen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-03-2007 kl. 06:33

Der er slet ingen tvivl. Hvis du skal have campingvogne på slæb, så er det TDCi'eren der er det bedste køb. Ja, den har kørt 85 tkm mere end 1.8'eren, men den skal nok holde i mnage år. Kører selv i en 2.0 TDCi m/ 130 hk. Fabelagtig med vores campingvogn på slæb. Og ligeledes ved solokørsel er den fantastisk at køre i.

Charles Føhns

Charles Føhns
bruger siden
26-10-2003

05-03-2007 kl. 20:05

Jeg har selv en mondeo 1,8 benzin som køre ca 12 km/l, men jeg har hørt at når brænstofpumpen på TDCIèr bliver slidt, afgiver den små metalspåner i insprøjtningssystemet, hvilke giver astronomiske værkstedsregninger, for pumpen skal skiftes og systemet skal renses, så hvis du kan nøjes med en benzin bil, bør du købe den!!!!!!

Profil slettet

Profil slettet

06-03-2007 kl. 06:38

Jeg kan ikke nikke genkendende til teorien om afgivelse af metalspåner fra en slidt brændstofpumpe. Dette er ikke et problem som hverken FDM eller Bilmagasinet har berørt i nogle af deres efterhånden adskillige tests af denne model. Men ved tvivlsspørgsmål, så ret direkte henvendelse til enten FDM's tekniske afdeling eller Ford Danmark og hør om det har noget på sig. Og hvornår er slidt? Min Mondeo TDCi '03 har kørt 175 tkm og jeg har ikke været udsat for noget.....

Profil slettet

Profil slettet

06-03-2007 kl. 20:46

Lige en korrigering af mit svar fra tidligere. Det er korrekt at der har været problemer med brændstofpumpen. Men det er de første årgange. Ikke Duratorq-udgaverne.

Thomas Nielsen-Grøn

Thomas Nielsen-Grøn
bruger siden
15-11-2004

23-03-2011 kl. 20:35

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.