Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
27-02-2007 kl. 09:46
Hej Thomas.
Du skal ikke være i tvivl om at en dieseludgave vil have en større gensalgsværdi om 6 år. Og det uanset kilometerstand. hvis du så ovenikøbet får den med partikelfilter, hvis det er muligt, så vil selv Al Gore købe den. Selvfølge ikke en påstans jeg vil ligge hovedet på blokken for..... Nej, let's get serious! Som markedet er nu er en dieselbil mere værd som brugt. Det er svært at spå om fremtiden, men udviklingen på markedet er at der sælges væsentlig flere dieseludgaver nu, end for få år siden, og alene det faktum er nok til at hæve brugtpriserne. Med hensyn til modelvalg. Jeg har selv prøvekørt en Mazda 5 1.8, og den kører godt, men jeg tror nu nok jeg ville vælge Seat'en, udfra et designmæssigt synspunkt. Mazda'en har godt nok skydedørene der taler til dens fordel, men spanioleren er smukkere. Teknisk set tror jeg de er lige gode, men dog har Seat'en nok lidt lavere reservedelspriser, samt serviceomkostninger. Held og lykke.
Du skal ikke være i tvivl om at en dieseludgave vil have en større gensalgsværdi om 6 år. Og det uanset kilometerstand. hvis du så ovenikøbet får den med partikelfilter, hvis det er muligt, så vil selv Al Gore købe den. Selvfølge ikke en påstans jeg vil ligge hovedet på blokken for..... Nej, let's get serious! Som markedet er nu er en dieselbil mere værd som brugt. Det er svært at spå om fremtiden, men udviklingen på markedet er at der sælges væsentlig flere dieseludgaver nu, end for få år siden, og alene det faktum er nok til at hæve brugtpriserne. Med hensyn til modelvalg. Jeg har selv prøvekørt en Mazda 5 1.8, og den kører godt, men jeg tror nu nok jeg ville vælge Seat'en, udfra et designmæssigt synspunkt. Mazda'en har godt nok skydedørene der taler til dens fordel, men spanioleren er smukkere. Teknisk set tror jeg de er lige gode, men dog har Seat'en nok lidt lavere reservedelspriser, samt serviceomkostninger. Held og lykke.
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
22-09-2008 kl. 13:08
Hvorfor skal den være 50.000 mere værd om 5 år?
Du regner forkert. Regnestykket er at en evt ekstra afskrivning på dieselbilen + de ekstra renteomkostninger på de 50K ikke må overstige den besparelse du har på driften (dvs. diesel, da øvrige udgifter stort set er ens).
Så regn i stedet på dette ud fra dit forventede forbrug.
Når dette er sagt er der ingen der ved hvordan verden præcist ser ud om 5 år.
Men du kan jo se at alle bilproducenter lægger store investeringer i at udvikle biler som kører længere på literen. F.eks har Audi været ude at sige at alle nye biler om få år kører min 30 km/l. I givet fald kan en ellers lækker benzinbil nemt komme til at fremstå som en dinosaurus hvis den om 5 år kun kan køre 10-12 km/l...
Du regner forkert. Regnestykket er at en evt ekstra afskrivning på dieselbilen + de ekstra renteomkostninger på de 50K ikke må overstige den besparelse du har på driften (dvs. diesel, da øvrige udgifter stort set er ens).
Så regn i stedet på dette ud fra dit forventede forbrug.
Når dette er sagt er der ingen der ved hvordan verden præcist ser ud om 5 år.
Men du kan jo se at alle bilproducenter lægger store investeringer i at udvikle biler som kører længere på literen. F.eks har Audi været ude at sige at alle nye biler om få år kører min 30 km/l. I givet fald kan en ellers lækker benzinbil nemt komme til at fremstå som en dinosaurus hvis den om 5 år kun kan køre 10-12 km/l...
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
22-09-2008 kl. 13:45
Til sammenligning med Brians tal kan jeg nævne, at jeg kører i en Mazda 5 2,0 Benzin.
Den holder også langt fra det lovede forbrug.
Det er yderst sjældent, at jeg kommer over 10 km/l på en tank.
På en ferietur med fuld oppakning gennem Tyskland med Autobahn hastighed kommer jeg helt ned omkring 7-8 km/l.
Du skal altså med andre ord ikke forvente en økonomisk bil.
Mazda 5's store fordel er skydedørene - de er geniale.
Iøvrigt er den meget overskuelig og letkørt.
Mazda 5's ulemper:
Lille bagagerum for en familiebil.
Ubrugeligt midtersæde på mellemste sæderække.
Bagerste sæderække kun for små børn.
For små forsæder uden tilstrækkelig støtte.
Den holder også langt fra det lovede forbrug.
Det er yderst sjældent, at jeg kommer over 10 km/l på en tank.
På en ferietur med fuld oppakning gennem Tyskland med Autobahn hastighed kommer jeg helt ned omkring 7-8 km/l.
Du skal altså med andre ord ikke forvente en økonomisk bil.
Mazda 5's store fordel er skydedørene - de er geniale.
Iøvrigt er den meget overskuelig og letkørt.
Mazda 5's ulemper:
Lille bagagerum for en familiebil.
Ubrugeligt midtersæde på mellemste sæderække.
Bagerste sæderække kun for små børn.
For små forsæder uden tilstrækkelig støtte.