Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

26-02-2007 kl. 15:40

I dit tilfælde, kan det tilsyneladende godt betale sig, at du melder dig ind i FDM - jo før jo bedre. Så vil du jo kunne få hjælp af deres jurister - også hvis der skal køres en evt. sag. De 400-500 kr. et medlemsskab koster pr. år, virker til at være givet særdeles godt ud i dit tilfælde.

Jeg vil personligt mene, at du har ret til en ombytning (mener, at have læst om et lignende tilfælde). Men meld dig ind i FDM, så er du godt hjulpet. Jeg har selv gjort brug af deres juridiske afdeling i forbindelse med en bilhandel, og de var virkelig en stor hjælp, da forhandlerne har stor respekt for dem.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

26-02-2007 kl. 20:19

Jeg er sikker på, at FDM gladeligt vil gå ind i sagen. Hvis det gælder 37 andre kunder, er der grobund for en fælles klagesag. I og med at der er så mange kunder, der har en fejlbehæftet bil, er det sikkert ikke forhandlerne, klagen skal gå til men derimod Renault importøren i Danmark, da det i sidste ende er dem, der har importeret de fejlbehæftede biler.

Held og lykke med klagen - håber virkelig, at du/I får medhold i klagen, da det jo er en alvorlig og væsentlig fejl ved bilen!

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

26-02-2007 kl. 20:32

at FDM med glæde vil gå ind i den sag. For det er klart at bilerne overholder jo ikke det de lovede jer...

Så bare klø på... Renault skal ikke få et ben til Jorden.

Som minimum bør de sørge for at de sidste 2 airbags bliver installeret og så bør i også have en form for kompensation, fordi de har klokket i det....

God Kamp....

Vil du være venlig at holde os ajour med sagen her på Bilbasen?
Vi er nok temmeligt mange herinde der er på din side....

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

26-02-2007 kl. 23:17

prøv også at tag kontakt til forbrugerrådet jeg tror også de vil være meget behjælpelige

Søren Bindslev

Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005

22-02-2008 kl. 15:20

Er meget tæt på at købe ne importeret Clio III fra netop denne periode. Vil derfor gerne vide hvordan det endte med denne sag.

I den Clio jeg kigger på, er der ikke nogen "klap" indvendig langs taglinien hvor der står airbag på. Kan dog heller ikke se nogen på de officielle billeder fra Renault. Er der nogen der evt. kan bekræfte om der skal være en sådan i en Clio III?

Søren Bindslev

Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005

22-02-2008 kl. 15:32

Er meget tæt på at købe en Clio III fra netop denne periode. Vil derfor gerne vide hvordan det endte med denne sag. Den jeg ser på er importeret fra Tyskland omkring december 2006 og solgt i april 2007.

I den Clio jeg kigger på, er der ikke nogen "klap" indvendig langs taglinien hvor der står airbag på. Kan dog heller ikke se nogen på de officielle billeder fra Renault. Er der nogen der evt. kan bekræfte om der skal være en sådan i en Clio III?

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

23-02-2008 kl. 15:10

Hvis bilen er parallel importeret, derfor brugt, har du ingen retlig mulighed for at ændre airbag manglen. Såfremt bilen er fabriksny og leveres gennem autoriseret distributionsnet, er det normal praksis at udstede erklæring om at bilen afviger fra DK-standard, eller simpelt hen returner bilen til fabrikken. Bemærk EURO NCAP stjerne bl.a har indflydelse på hvor mange airbags bilen er testet med.

Sidst rettet: 23/2-08