Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

25-02-2007 kl. 07:24

Går man til en forhandler, vil han ofte se på forhandlernes prisberegner og give en meget lav pris....

Og så er priser på Bilbasen jo oplæg til forhandling. Jeg har da aldrig givet den pris, en bil er sat til.

Sådan er det vel, ikke?

Hvem skal i øvrigt give den private sælger en "realistisk vurdering"?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Adam Jan

Adam Jan
bruger siden
19-02-2004

01-03-2007 kl. 14:39

Igennem årene har jeg solgt mange biler privat, erfaringen er at man skal sikre sig ved selv kun at købe en attraktiv vare. En Audi der der kun er et par år gammel kan sagtens koste det samme hos en forhandler som hos en privat. Idet garantien på en sådan er et teoretisk spørgsmål. På ældre biler det oftest den enkelte bils stand og udstyr der afgør prisen, hvem vil købe en dødsyg version hvis man kan få den samme bil som måske enejer og super velholdt hos en privat- blot for at få en garanti som det i praksis er meget svært at få penge ud af. Hvis garantien er så vigtig er der jo adskillige alternativer hvor man som privat person kan tegne en tilsvarende garanti dækning.

Adam Jan

Adam Jan
bruger siden
19-02-2004

01-03-2007 kl. 14:40

Igennem årene har jeg solgt mange biler privat, erfaringen er at man skal sikre sig ved selv kun at købe en attraktiv vare. En Audi der der kun er et par år gammel kan sagtens koste det samme hos en forhandler som hos en privat. Idet garantien på en sådan er et teoretisk spørgsmål. På ældre biler det oftest den enkelte bils stand og udstyr der afgør prisen, hvem vil købe en dødsyg version hvis man kan få den samme bil som måske enejer og super velholdt hos en privat- blot for at få en garanti som det i praksis er meget svært at få penge ud af. Hvis garantien er så vigtig er der jo adskillige alternativer hvor man som privat person kan tegne en tilsvarende garanti dækning.

Kim Dalsgaard

Kim Dalsgaard
bruger siden
20-10-2006

04-03-2007 kl. 19:54

Det gælder formentlig alene når vognen indgår i en byttehandel. I ren indkøb vil de fleste forhandlere ikke gå over... det er min erfaring

Profil slettet

Profil slettet

12-03-2007 kl. 13:27

jeg må sige at de priser der vises specielt på bilpriser.dk er meget urealistiske og jeg har da efterhånden hanlet mere end 10 bilen gennem de sidste 5 år hvis du køber en bil og sørger for at få en med masser af udstyr samt en virkelig velholdt en kan privat priserne sagtens være både 20-30000 højere. det er vel udbud og efterspørgsel prøv at se på priserne på en camper brugt i forhold til en ikke camper der er stort set ingen forskel igen fordi man har en attraktiv vare. gennerelt må jeg sige at hellere sætte en realistisk pris og få mange henvendelser end at sætte en urealistisk høj pris og vente længe på at en bider på. med til hele historien er vel også at en forhandler idag ikke tjener under 40-50000 på en brugt bil pga. de regler for garanti.