Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

21-02-2007 kl. 21:21

Mange aut. forhandler f.eks SMC eller Seat, skoda forhandlere har en speciel forsikring til deres egne mærke med en god dækning til en rigtigt fornuftigt pris. Prøv at spørge dem, eller brug et lille lokalt forsikringselskab. mvh Peter

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten Munkager Knudsen

Morten Munkager Knudsen
bruger siden
13-12-2004

22-02-2007 kl. 09:24

Hej Henrik

Sjovt, men jeg var i samme situation for præcis et år siden - vi havde dog haft en gammel mazda i 1½ år inden, men det gav ikke specielt meget bonus hos forsikringsselskaberne.

Jeg prøvekørte de fleste biler i den klasse du nævner og endte med en dejlig sortmetallik Seat Leon 1,6 reference med udstyrspakke. Med et sæt 18" fælge ser den virkelig lækker ud.

Som du selv siger, så er det et godt kompromis mellem design, gode køreegenskaber og pris. Om den præcis passer til dit behov er svært at sige, derfor bør du prøvekøre så mange biler som mulig.

Held og lykke med bilkøbet og skriv hvis har nogle spørgsmål.

/Morten K.

Morten Munkager Knudsen

Morten Munkager Knudsen
bruger siden
13-12-2004

22-02-2007 kl. 15:49

Hej Henrik

Jeg er rigtig glad for bilen efter næsten 15.000 i den - men nu er det selvfølgelig blevet hverdag og jeg er faldet ned på jorden igen. Der har ikke rigtig været problemer med bilen - jeg har fået en softwareopdatering til bilens computer, da jeg havde problemer med tomgangen. Nu kører den uden problemer.

Du har ret - undervognen er hårdere end i andre biler, men dette gør kun bilen mere kontant og sporty at køre i. Faktisk så har jeg fået en sportsundervogn fra H&R monteret, dvs. nogle sportsfjedrer som sænker den 40 mm. Kører jeg på nyt asfalt er det en fed følelse, men den kan godt hoppe lidt på ujævn vej da jeg også har lavprofilsdæk på. Du skal være opmærksom på lidt dækstøj, hvilket gode dæk gør meget ved. Der er ingen forskel på undervognen i 2,0 eller 1,6. Jeg vil dog sige at 2,0'eren er alt for dyr i forhold til hvad du kan få en turbo model for - også sammenlignet med hvor meget bil du får i en 1,6'er.

Jo, jeg ville da også gerne have mere bundtræk - på den anden side opfylder den pt. vores behov (især budgettet :-)).

Alternativt kan du gå efter en 2,0 tfsi med de 185 hk. Den fåes ikke længere fra ny men som lettere brugt eller demo. Der står et par stykker rundt omkring til under 300.000 - det syntes jeg er et fornuftigt køb hvis man er til mere fart.

Til sidst vil jeg sige at du bliver rigtig glad for bilen - uanset om du køber 1,6 eller 2,0. Den er en fryd at kører i og samtidig ser den fantastisk godt ud. Nu har vi en lille en på vej til sommer og det kommer stadig til at fungere - tror først vi skifter bilen ud igen til en station car når vi tænker på barn nr. 2.

Desværre er det svært at hente den store rabat på Leon'en da avancen på bilen ikke er så stor som hos Toyota og Peugeot. Held og lykke med købet.

/Morten Knudsen