Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

04-02-2007 kl. 19:12

FR-V er så ny at det nok volder besvær at finde det store erfaringsgrundlag, men jeg ville ikke være bleg for at springe på en FR-V. Med hensyn til rust plejer Honda at være gennemsnitlig, mht. stabilitet i top og jeg har ikke selv ejet en Honda som ikke kunne gå det lovede på literen. Med venlig hilsen Kim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Carsten Jensen

Carsten Jensen
bruger siden
06-01-2004

04-02-2007 kl. 19:23

Kan kun sige at de erfaringer jeg og flere bekendte har med Honda, gør at den klart er at foretrække fremfor de to "hyldevarer" altså ikke der er noget galt med Ford og 307. Honda´s teknik plejer at være uovertruffen og meget pålidelig...og de tre fabriks-forsædersæder gør et gensalg nemmere....god fornøjelse

Profil slettet

Profil slettet

04-02-2007 kl. 21:28

Er det en benzin eller diesel du går efter??
Jeg har en fr-v fra dec 2006 i van i 2,0 benz udgave. Den kører kanon, men går kun ca 9,5 kml ved blandet kørsel, det er jeg utrolig skuffet over. Kender en der har en ny cr-v i diesel og han påstår han kører 17-18 kml. Honda laver kanon biler, konen har en civic, vi har haft fra ny i 1998, den er aldrig gået i stykker, der er skiftet udstødning 2 gange, det er det! Fr-v´ern er super lækker, især de 3 sæder foran er dejligt. Der mangler dog aflægningsplads til bla solbriller, det er et stort minus. Det originale bluetooth på min er skiftet 3 gange, da der har været fejl på dem.

Profil slettet

Profil slettet

04-02-2007 kl. 21:30

Er det en benzin eller diesel du går efter??
Jeg har en fr-v fra dec 2006 i van i 2,0 benz udgave. Den kører kanon, men går kun ca 9,5 kml ved blandet kørsel, det er jeg utrolig skuffet over. Kender en der har en ny cr-v i diesel og han påstår han kører 17-18 kml. Honda laver kanon biler, konen har en civic, vi har haft fra ny i 1998, den er aldrig gået i stykker, der er skiftet udstødning 2 gange, det er det! Fr-v´ern er super lækker, især de 3 sæder foran er dejligt. Der mangler dog aflægningsplads til bla solbriller, det er et stort minus. Det originale bluetooth på min er skiftet 3 gange, da der har været fejl på dem. Der er ikke rust i vores civic fra 98 såå! Reservedele er altså ikke specielt dyre, og du får ikke brug for dem alligevel!

Profil slettet

Profil slettet

05-02-2007 kl. 14:00

Jeg holder meget af Honda, da de bare kører godt. Jeg skulle have en ny firma bil på gule plader med 3 sæder, og så er der jo kun en, fr-v! (multipla er jo en fiat, og det er der jo ingen der gider have).

Som sagt har jeg kun gode erfaringer med honda og også fr-v, dertil skal siges at vi bla overvejer en c-max til konen på hvide plader, da honda ikke har et alternativ på dette område, så mere farvet er jeg ikke.

Privat ville jeg aldrig købe en så tørstig bil som hondas 2,0 liters biler. Jeg kommer fra en civic der går 15-17 kml og min tidligere firmabil en comvivan D4-D der snilt gik 20 kml, så jeg er meget træt at skulle tanke pr 450 km.

+
Køreegenskaber
Honda=holbarhed
3 sæder
ALT i udstyr
motorkraft
stereoanlæget er kanon

-
aflægger plads
benzin økonomi

Ulrik Mørch Jensen

Ulrik Mørch Jensen
bruger siden
11-01-2006

08-02-2007 kl. 13:39

Hej, jeg også bestilt samme bil. Genialt med 3 sæder og alt det standardudstyr der medfølger...

Mht. Diesel/Benzinøkonomi, handler det jo også om om hvordan man kører. Opbremsninger, stop og ny acceleration, høj hastighed koster!

Ulrik Mørch Jensen

Ulrik Mørch Jensen
bruger siden
11-01-2006

08-02-2007 kl. 14:41

Hej, Jeg ville egentlig også helst have dieseludgaven, men man skal vel helst over 40.000 km/år inden man begynder at tjene penge indenfor en overskuelig tid. Man har jo lige 40.000 kr. man skal have tjent ind først, men indrømmet dieseludgaven har nok en mere "frisk" bundtræksmotor.