Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Bindslev

Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005

31-01-2007 kl. 13:12

Hej Toke Jeg har en Focus 1,8 TDCi Trend Stc. Det er den nye model Focus. Hvis du synes den 1,6 liters diesel man kan få i Focus støjer, bør du nok glemme alt om diesel. Det er suverænt den mest harmoniske og støjsvage diesel i den størrelse. I forbindelse med service på min Focus havde jeg fornøjelsen at låne samme model som min egen men med 1,6 liters motoren i stedet. Samme motor ligger i min svigerfars 407'er hvor den også fungerer fortræffeligt. 1,6'eren er en moderne aluminiumskonstruktion mens 1,8 er en lidt ældre konstruktion i jern. 1,6'eren er udviklet af Peugeot og bruges også af Volvo. 1,8 er fords egen konstruktion. Som du nok kan regne ud, ville jeg hellere have haft en 1,6'er i stedet for min 1,8'er. 1,8 støjer mere under acceleration, der er væsentlig flere vibrationer under acceleration og man skal være blid ved den for at nå de 18,9/l som er standarden. Og det er meget værre når motoren er kold. Omvendt er 1,8 mere støjsvag ved konstant fart (lande- og motorvej), da den tager færre omdrejninger. Den er også væsentlig hurtigere (føles i hvert fald sådan) - især i mellemaccelerationerne pga. højere moment. Ellers er Focus'en den absolut mest velkørende bil i klassen (og klassen over og under). Lækker bil som jeg nyder at køre i hver dag.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Bindslev

Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005

01-02-2007 kl. 08:51

Hvad skal der til før du ikke nævner Toyota i et af dine indlæg, Jacob? Har også kørt den nye Corolla diesel (godt nok en 1,4). Fin motor og støjsvag men køredynamisk er den en kummefryser i forhold til en Focus. De fleste motorjournalister er vist enige i det synspunkt.

Mht. rust er det jo altid en god idé at få sin bil rustbeskyttet. Den gamle Focus havde nogle problemer i de første årgange. Har ikke hørt om problemer med den nye. Har haft min i 15 måneder og har kørt 35.000 uden problemer.

Søren Bindslev

Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005

01-02-2007 kl. 12:16

Problemet med det her forum er at hver gang der er en eller anden der spørger om noget konkret - f.eks. Toke der spørger konkret til erfaringer med Fords 1,8 TDCi - er der altid nogen der svarer på noget helt, helt andet.

Hvis der er en eller anden der spørger om hvor meget en Skoda Fabia må trække, kommer du straks og fortæller at en Carina er verdens bedste bil.

Svar nu for Fanden på det folk spørger om. Ellers spilder du bare folks tid. Og vel egentlig også din egen.

Profil slettet

Profil slettet

01-02-2007 kl. 12:18

Hej Jacob N

Der er overhovedet ingen herinde som har interesse i at du i samtlige indlæg begynder at snakke om Toyota. Det er enormt irriterende og ikke særligt relevant.

Hold dig til emnet eller lad være med at sige noget...

Profil slettet

Profil slettet

02-02-2007 kl. 08:27

Hej jeg har en Ford Focus 1,8 TDCI årg 2006, og jeg er godt tilfreds med motoren: Mht. støj, så er den meget bedre en VW's pumpedyse motorer

Søren Bindslev

Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005

02-02-2007 kl. 10:43

Jeg vil godt lige pointere, at jeg er meget glad og tilfreds med min Focus 1,8 TDCi. 1,6'eren er bare bedre.

Bo Jensen

Bo Jensen
bruger siden
06-01-2004

08-02-2007 kl. 22:01

Vi har selv C-Mac 1,6 TDCI og S-Max 2,0 TDCI, som er moderne gode diesel motorer, 1,6'eren går bestemt mest støjsvag. Kan dog sige at Ford har mindst lige så gode diesel motorer på programmet som eks vw og toyota. Vi er tilfredse med begge biler, kan dog anbefale 1,6 TDCI med CVT aut gearkassen. super sammensætning.