Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

14-01-2007 kl. 21:50

en million??? det var ikke meget. hvorfor ikke en milliard !

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-01-2007 kl. 22:33

er bare ufatteligt træt af denne urealisme (fight fire with fire!)hvis man skal lukke lor... ud så gør det dog med maner mener jeg bare!

Profil slettet

Profil slettet

14-01-2007 kl. 23:37

Der var en produktionsfejl på de første VVT-I motorer, derfor blev - og det bliver de stadig (det hedder "service"), skiftet af Toyota uden beregning. 7A-FE motoren i Carina 1,8 har INTET med den historie at gøre. At bilen bruger olie, skyldes "misbruget" med alle de korte ture. 15W40 olie har intet at gøre på en Carina - så prøv med dels noget Bell Add i benzinen (kan købes hos Toyota), og en rens i olien, næste gang den skal skiftes.

Og Steffen, det er da dig der er urealistisk, hvis du benægter, at en Carina (og sikkert også mange andre biler) kan køre en million km. med den rette kørestil og den rette vedligeholdelse.

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

15-01-2007 kl. 07:43

Steffen, se denne side:

http://www.autooninfo.net/RosterOf300000MileVehicles.htm

De har ikke kørt 1 million km, men det nærmer sig... Bemærk: Distance angivet i miles!

Profil slettet

Profil slettet

15-01-2007 kl. 18:43

nu har jeg handlet biler i siden starten af 90 erne, har sjovt nok endnu til gode at se en personbil der har kørt en million. men har underligt nok ofte set biler der har givet op inden de har passeret de 100.000 km. også toyota og også carinaer fra 97 med undervognsbehandling! kan da blandt andet huske den hedengangen T Dyna ladvogn hvor motorene brækkede sig på stribe!!! ydermere er det påfaldene at man efter MB begyndte at ruste meget omfattende i starten af 90 erne. valgte landets taxa vognmænd i stignende grad, passat-mondeo-607 men ikke avensis. det er jo dette erhverv der har expertisen i at vride km ud af en motor!

Profil slettet

Profil slettet

15-01-2007 kl. 19:24

1).Lad være med at fylde olie heeeeeeelt op til kanten af max. Påfyld så den kun lige er over minimum. Den sidste halve liter fra min til max er hurtig presset væk.
2).Rengør grundigt området ved samlingen imellem blokken og topstykket. Og se om den sveder.
3).Hvis du har mulighed så løft den op og tør grundigt af omkring nederste del og opad af motoren. Kig igen efter et par dage og se om der er nogle friske løbere.
4).Hvis ikke 1-3 giver dig noget hjælp, så må du til læderet og ned på værkstedet.

Sandt at Taxachauffører tæsker bilerne og de derfor gerne vil have noget ordentligværktøj.
Er der ikke stadig flest taxaer af MB ? Checkede lige idag da jeg gik forbi. 3 MB, 1 Audi og 1 Passat. Om det er representativt?
Dunno. Men tror da nok at MB-motorne er dem der kan tåle flest tæsk. Der bliver garanteret ikke solgt ret mange brugte personbiler med over 400Kkm på klokken, ud over MB'er.
Om Bilbasen er repræsentativt ved jeg heller ikke. Men tællede det til 1 Toyota (alle modeller), 2 Ford Mondeo, 17 VW Passat, og efter at have talt over 120 MB (alle modeller), så gad jeg ikke mere.

Profil slettet

Profil slettet

16-01-2007 kl. 00:05

Det er da meget enkelt, hvorfor der ikke findes så mange Toyota´er som taxa: dieselmodellerne findes ikke med automatgear - med undtagelse af Hiace.

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

16-01-2007 kl. 08:22

JEG TROR: At enhver bil (også Toyota, MB, VW m.fl.) kan ødelægges på 100.000km hvis de behandles ekstremt dårligt. Samtidig vil samme biler kunne holde mange hundrede tuninde km, hvis de behandles pænt (måske endda op mod en million km)...

At MB ofte anvendes som taxa, TROR jeg ikke har noget med holdbarhed at gøre. Det skyldes nærmere at taxavognmanden kan tjene penge på en frikørt luksusbil! Se bare i vores nabolande - ingen andre steder kører der så mange MB-taxaer som i Danmark...