Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Morten H. Kjær

Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004

12-01-2007 kl. 00:21

Hey! Du skal ikke kun tænke på forbrug men også service/reparationsomkosninger. Flere V6'er har 2-3 katalysatorer og en speciel udstødning og mere kompleks opbygning med flere dele der skal skiftes når tandremmen udskiftes. Alt betyder FLERE PENGE ud af lommerne!. Hmmm jeg er mere til en diesel personligt!. Du kunne måske overveje den nye Chervolet Epica med V6?. 245.000 kr. for en 2,0 men med et dårligt moment. En V6 skal helst være omkring 3,0 liter de cylindrene ellers bliver for små og derfor bliver momentet for svagt ved lave omdrejninger. Men motoren bliver "vild" og vil snurre en masse omdr. Lidt som en motorcykelmotor!. Et alternativ kunne være en Peugeot 406 eller Citroen Xantia Exclusiv med Hydrativ affjedring og IKKE Activa samt automatgear. Den kører som et "flyvende tæppe". Begge er ikke dyre som brugte - du kan overvej hvorfor?. En Mondeo kunne også være en ide?. Men men men udstødningen koster cirka 8-9.000 kr og det samme for en tandrem. Emnet har været diskuteret her flere gange. Mange har anbefalet en fx. Peugeot 406 2,2 4 cyl fremfor en V6!. Tænk dig godt om!. Som sagt er benzinudgiften det mindste. En V6 kører cirka det samme som en 2,0 benzin!. Mvh Morten

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2007 kl. 13:36

Har selv en Citroen V 6 activa der köre som en dröm og bruger 10 km/l. I starten var jeg facineret af den voldsomme acceleration (0-100 på 8,0 sek.) - men nu kommer den själdent over 4000 omdr/min - for det der holder i längden er bilens moment og dermed sejträkevne som den har så rigeligt af. Jeg er enig i at det er dyrere at servicere (olie+tändrör x 1,5)+ dyr tandrem. Jeg kan varmt anbefale activaen, den körer som en gokart - men hvis du ikke vil/tör det er peugeoten du skal gå efter. Den V6 der ligger i disse biler blev udråbt til den bedste V6 fra 1990erne. Den bruger ingen olie de sidste 30.000 har min brugt 1,5 dl og den har gået 240.000.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg