Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
04-01-2007 kl. 20:44
Jeg formoder at du tænker på Bridgestone Turanza ER300, det har vi fået på konebilen og er ganske tilfreds med det. På ADAC’s hjemmeside (www.adac.de) er der dæktests du kan prøve at læse, og da de og FDM gerne får de samme resultater gætter jeg på at der er et samarbejde. Ellers fås ovennævnte dæk jo i 195/60-14 med en rulleomkreds som er 1,1% mindre, den størrelse er jo lovlig at benytte såfremt originalstørrelsen er den du nævner. Bridgestone anbefaler selv at fælgen til den dækbrede jeg nævner er 6” og at fælge med en brede på 5,5-7” er godkendt til dækket, så du skal nok se efter fælgstørrelsen som plejer at stå et sted på fælgen.
Med venlig hilsen Kim
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
04-01-2007 kl. 23:16
Dæk er jo altid et spørgsmål om kompromiser, eller en samling egenskaber som passer en. Den ene cm tror jeg ikke vil gøre en bemærkelsesværdig forskel, og på komfortsiden så er siden på dækket jo tæt på samme højde (60% af 195mm mod 65% af 185mm). Du kan få dæk der er smallere end de 185 som bruger mere brændstof end 195 i kraft af højere rullemodstand, oprigtigt tror jeg ikke du vil se et øget brændstofforbrug. Hellere nyde den køreglæde og sikkerhed der er i et sæt gode dæk (som sagtens kan være andet mærke end Bridgestone) og så betale hvad det koster, end ærgre sig over at det vare så længe inden der skal skiftes dæk igen.
Med venlig hilsen Kim
Med venlig hilsen Kim