Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

31-12-2006 kl. 12:02

Ja det er bare typisk forhandlere... de laver den hvergang. Man skal altid spørge om første indr. dato. Du kan være 150% sikker på at når forhandler skal beregne en pris er bilen en årgang ældre, end når din ven køber den. Mindst 90% af alle forhandlere laver det nummer... Nogle er dog flinke at skrive første indr. dato længere nede. Men Så vil jeg da også udnytte muligheden og ønske alle et godt nytår. MVH Martin

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

31-12-2006 kl. 13:08

De forhandlere jeg har talt med de sidste 10-12 år med henblik på handel, har alle spurgt til første indregistreringsdato men aldrig til årgang alene (ellers havde jeg heller ikke fået min nye bil 15/12). Det drejer sig både om autoriserede Honda-forhandlere og uautoriseret brugtvognsforhandlere, så det er nok forskelligt hvad man kommer ud for.

Med venlig hilsen Kim

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

01-01-2007 kl. 14:52

Bilproducenterne kaster jo gerne næste års model på markedet sidst på året (ofte med en eller flere forskelle som gør den forskellig fra den forrige), og så er det vel meget rimeligt at betegne det som eksempelvis en 2007 selv om den er indregistreret sidst på året i 2006. Bare man får alle facts mener jeg der er den rigtige måde at gøre det på, i modsat fald må man jo også finde sig i at en hengemt bil fra 2006 som bliver indregistreret i 2007 bliver til en 2007’er.

Med venlig hilsen Kim