Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Morten H. Kjær

Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004

25-12-2006 kl. 16:02

Hey!

Fabia er en god og solid bil. Dog ville jeg hellere undvære lidt ekstraudstyr og så få den store 1,9 TDi!.

Mvh Morten

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

26-12-2006 kl. 09:56

Når man handler i ren handel er der gode muligheder for en god rabat. Regn med 15 kilo(det opnåede vi), hvilket er nok til at få en 1,9TDI til samme pris som en 1,4TDI.

Jan Aage Dela Hansen

Jan Aage Dela Hansen
bruger siden
06-01-2007

06-01-2007 kl. 11:59

Jeg har en Fabia Combi 1,4 TDI fra 12/2004 og har nu kørt 72.000 km i den. Den har næsten alt udstyr bortset fra parkeringssensorer og Xenon-lygter (men de er flotte). Jeg er rigtig glad for bilen. Eneste udgift har været serviceeftersynet ved km 50.000, den skal altså først til næste eftersyn ved km 100.000.
Eneste fejl har været stroppen i bagagerumklappen, som gik løs. Lavet uden beregning.
Var i Italien og Østrig i sommers med fyldt bagagerum, 2 voksne og 3 børn på 4,10 og 12 år. Den kan køre i 30 graders varme med fartpiloten på 160 km/t uden problemer i timevis.
Jeg kører mest bykørsel og motorvej.
Den går ca. 19 km/l gennem hele Århus hver dag. Jeg kører kvikt med ikke hårdt.
På motorvej det samme forbrug, men et lidt større forbrug ved 130 km/t (=140 km/t på speedometeret) (Kører frem og tilbage til København 1-3 gange om måneden)
Ved ren landevejskørsel er den meget økonomisk. Op til 25 km/l i gennemsnit!!
Aircon. er næsten altid tændt. Giver en dejlig luft.
For de der ved at bilen er lavet af de samme komponenter som Seat, VW og Audi er der faktisk meget mere presige i bilen end end mange andre bilmærker. Man får kun kvalitet for pengene, og så er det rart at man selv kan tilvælge udstyr som det var hos Mercedes. Der er ikke så mange ens udstyret Skodaer, som f.eks. ved mange andre bilmodeller, hvor man måske kun kan få enkelte udstyrspakker.
Jeg fortsætter i bilen til foråret 2008, så har den gået ca. km 120.000.
Jeg går efter den nye Fabia II, når den kommer i Combi udgave. Den har lige det sidste nye i sikkerhed.
1,4 TDI er rigeligt til dansk brug. Den er hurtigere i mellem-accelerationer end de fleste benzinbiler, da drejningsmomentet er lige så stort som en 2,0 benzinmotor.
Køb den endeligt. Det er den mest langtidsøkonomiske og rummelige bil i klassen.