Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

29-12-2006 kl. 12:32

Det fyr der sidder som standard i sådan en Focus,mener jeg er en såkaldt tilskudsvarmer,det er noget med det er på 3 kw,hvor dem man normalt eftermontere er på 5 eller 6 kw,og jeg kunne godt forestille mig at hvis fyret slukkede,ville motoren selv bruge varmen til forbrænding i det øjeblik du kobler ud for at holde for rødt,jeg har prøvet det i en Pug Boxer HDI,og det var ikke varm luft der kom ud af luftdysserne da jeg koblede ud for at holde for rødt,og temperaturmåleren til motoren dykkede også,og jeg tror du vil opleve det samme i Focusen hvis du kunne slå fyret fra.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kristian Mønsted

Kristian Mønsted
bruger siden
12-01-2006

09-01-2007 kl. 09:40

Ja, du kan indstille styretøjet til komfort, standard eller sport. Men fyret er IKKE standard på alle biler. Ville selv gerne have ét monteret, så var hos Ford for at spørge. Det koster kun ca kr 5.000 alt inkl HVIS du har ledningsnettet trukket fra fabrikken. Det kunne en mekaniker efter en kort undersøgelse af motorrummet på min 2,0 Tdci konstatere. Efter et par dages undersøgelse af markedet for eftermonterede fyr, kunne reservedelslageret meddele mig at det billigste de kunne montere et uoriginalt Eberspächer for var den nette sum af ca kr 19.500!!!! Så skulle jeg ikke have et fyr alligevel... Ang økonomi har jeg prøvet at måle nogen gange hvor jeg har kørt med blød højrefod f.eks fra Esbjerg til Kolding med lidt over 120 km/t på fartpiloten på motorvejen, derfra til Tønder ad landevej med masser af rundkørsler og ellers konstant 100 km/t og derefter retur til Esbj ad landevej med samme forhold: 22,7 km/l - 4,4l/100 km. tilfredsstillende!

Kristian Mønsted

Kristian Mønsted
bruger siden
12-01-2006

09-01-2007 kl. 09:42

Ja, du kan indstille styretøjet til komfort, standard eller sport. Men fyret er IKKE standard på alle biler. Ville selv gerne have ét monteret, så var hos Ford for at spørge. Det koster kun ca kr 5.000 alt inkl HVIS du har ledningsnettet trukket fra fabrikken. Det kunne en mekaniker efter en kort undersøgelse af motorrummet på min 2,0 Tdci konstatere at jeg IKKE havde. Efter et par dages undersøgelse af markedet for eftermonterede fyr, kunne reservedelslageret meddele mig at det billigste de kunne montere et uoriginalt Eberspächer for var den nette sum af ca kr 19.500!!!! Så skulle jeg ikke have et fyr alligevel... Ang økonomi har jeg prøvet at måle nogen gange hvor jeg har kørt med blød højrefod f.eks fra Esbjerg til Kolding med lidt over 120 km/t på fartpiloten på motorvejen, derfra til Tønder ad landevej med masser af rundkørsler og ellers konstant 100 km/t og derefter retur til Esbj ad landevej med samme forhold: 22,7 km/l - 4,4l/100 km. tilfredsstillende!

Allan Hartmann

Allan Hartmann
bruger siden
06-01-2004

10-01-2007 kl. 17:17

Jeg har ladet mig fortælle af en teknisk mand hos Mercedes, at dieselbiler i dag udnytter brændstoffet så godt, at der ikke er ret meget restvarme, og at motoren under visse driftsbetingelser dårligt kan holde en ordentlig driftstemperatur. Derfor udstyrer man dieselbiler med et varmesystem.

Det harmonerer ganske godt med, at der rapporteres om, at systemet fx ikke kører, når man kører på motorvej, hvor motoren jo arbejder lidt mere end ved normal bykørsel.

Alle Mercedes har i øvrigt motorvarmer, og ønsker man at bruge systemet som kabinevarmer også, skal man bare købe en timerfunktion (som godt nok ikke er helt billig, men dog billigere end en motorvarmer + timer).

Kristian Mønsted

Kristian Mønsted
bruger siden
12-01-2006

10-01-2007 kl. 23:51

Indrømmet, den økonomi jeg opgiver er fordi jeg har monteret en Power-klick box... hjælper MEGET og giver en dejlig flad moment-kurve. Konen er glad for at den er så let-kørt fra helt lave omdrejninger. Óg jeg er glad for at den tager hele omdrejningsspektret HELT rent med den på. Glemte for øvrigt at påpege at den pris jeg fik opgivet på et fyr blev 5.000 kr for høj, fordi jeg ikke havde klima. En anden styreboks til air.con der spillede med resten, så det kunne fungere som kabinevarmer gjorde udfaldet. Så ca 14.800 v/Ford hvis du har fuld.aut klima