Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

16-12-2006 kl. 00:07

Jeg vil anbefale dig, at kigge på www.toyotaextreme.dk - der kommer alt for mange useriøse kommentarer i dette forum, desværre. Det er en rigtig god bil du der har kig på. Udover almindelige ting man ser efter, skal du kigge efter rust i bunden af dørene, da der var nogle udgaver med svage sealinger. Dørene kan reddes med en ny sealing, hvis det begynder at boble. Som det gælder med alt andet med fire hjul, vil jeg også anbefale, at du går efter et eksemplar der er undervognsbehandlet. Men generelt, er det meget svært, at komme galt afsted med en Carina. 1,8´eren er ret økonomisk, hvis man køre pænt, da det er en leanburn motor.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

17-12-2006 kl. 15:31

Hej

Jeg har stadig min Carina E 2,0 4-dørs.
Lidt endnu... Der er en seriøs køber til den.

Men Jeg har næsten haft min Carina i 5 år. Og det har været en fornøjelse at eje den må jeg ærligt indrømme. De ting der er skiftet er almindelige sliddele. Som skal skiftes på alle biler.

Så driftomkostningerne er små, hvis du bare sørger for at holde service, så svigter den altså ikke.
Min Carina er en Gli. så udstyrsniveauet er godt når man tager i betragtning at det er årgang 96.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

17-12-2006 kl. 23:06

det er en rigtig god bil mine forældre havde en 1,6 XLI Sedan (4 dørs) fra 96 som der blev kørt omkrig 90.000 i på lidt over 5 år) og nogen af familiens venner har en tilsvarende 1,6 XLI fra 92 (japansk model) og den har kørt langt over 300.000

Profil slettet

Profil slettet

21-12-2006 kl. 01:56

Lige som en kommentar til udstødningssystemet, kan jeg fortælle, at vi har haft en Carina fra 1997 (ny), som blev solgt sidste år med 240K på tælleren. Udstødningen var som ny - men den kørte hovedsageligt også ture på over 30 km pr. gang - så det har meget at sige, mht. kondens.

Det er også sjovt med ABS-føleren. Okmkring faceliftet i 1996, gik man over til at bruge Bosch (tysk!) elektronik, mod før Nippon Denso (japansk!). FØR faceliftet var der aldrig/sjældent problemer med ABS-sensorerne, men med den tyske teknik er det lidt oftere set. Heldigvis, er en sådan meget let at skifte, hvis uheldet skulle være ude.

Der findes en opdateret ECU til 1,8´eren, der afhjælper problemet med "hoppende" kørsel.

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

03-01-2007 kl. 07:34

Som tidligere nævnt er 1,8-motoren en lean burn, der kan køre med to forskellige blandingsforhold (benzin/luft). Ved frisk/hurtig kørsel blander den 1/14 (som en almindelig benzinmotor), men ved pæn kørsel blander den 1/21. Altså vinder du kun noget, hvis du kører bilen pænt - men til gengæld skulle det så også være muligt for almindelige mennesker at nå 17-18 km/l !

Angående den opdaterede ECU som Kasper omtaler, kunne det vel tænkes, at det er den fra første generation Avensis, som også kunne fås med 1,8 lean burn...!?