Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

13-12-2006 kl. 12:49

Jeg ville vælge noget andet. Min bror, som lige har fået kørekort, købte en tilsvarende bil, der tilsyneladende var i god stand. Han er Vw-mand med stort "V", men selv hans glorie er nu blegnet efter de første 3 ugers ejerskab. Det ER en gammel bil, så mange af fejlene er slitage. Jeg har dog ikke oplevet noget lignende på hverken min gamle Sunny eller Corolla. Udover, at der skulle laves en masse rust (konstruktionen af hjulkasserne i bag er lavet således, at der samler sig skidt, jord og mudder - og så begynder det at ruste) gik vinduesvisker-motoren i stykker langt væk hjemmefra i en regnbye, generatoren er stået af, temperaturmåleren har sit eget liv, tændingen er der også lidt knas med (elektronisk), og Pierburg 2E karburatoren er umulig at få indstillet 100%. Derudover er det en 4-gears, hvilket vil sige, at det er den mest lavgearede bil jeg nogensinde har kørt i. Ved motorvejsfart - 130 - går maskinen med ca. 4800 omdrejninger/min, hvilket den da bestemt ikke kan have godt af - og så koster det i benzin. Mit ydmyge forslag, er ikke en Carina E, men en Corolla XLI (vigtigt med i´et, da der så er multipoint indsprøjtning) fra 88-92. Find et eksemplar der er undervognsbehandlet og i god stand. En sådan, burde være til at finde til samme pris som Polo´en, og her får du større, mere komfortabel og frem for alt mere økonomisk bil for pengene. Største anke er rusten, men den er ikke værre end Polo´en. God jagt!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

13-12-2006 kl. 14:50

Vi har en magen til fra 1986 på gule plader. Den fejler som sådan kun en masse småting og er billig at reparere på, når der er noget galt. Her en liste over småfejlene vi har oplevet:
- Rustet igennem i bunden bagi
- Baklyser i tide og utide pga. indtrængende fugt i baglygter
- Den ene siderude kan ikke rulles ned
- Sikkerhedsselerne er slidt ned og derfor næste ikke til at trække ud da bremserne slå til hele tiden.
- Varmeapparatets blæsere hyler i lejerne

Altså en masse småting, selv om vi fik checket hele bilen igennem af en mekaniker inden køb for 6 år siden, der mente at den var i god stand efter dens alder at være. Men jeg ville nok ikke købe en igen, hvis jeg skulle ud og vælge en meget billig bil.

Tommy Søborg

Tommy Søborg
bruger siden
20-02-2005

13-12-2006 kl. 16:35

Vi har også en fra 1985. Vi var heldig at finde en, som havde været ejet af en ældre herre, så den har aldig fået "tæsk". Efter få reperationer er den en fantastisk bil. Den kører godt, er billig i drift og værksted. Den er nem at reparere. Og selvom man må køre 130 nogle steder, så behøves man jo ikke...

Profil slettet

Profil slettet

13-12-2006 kl. 19:00

Nej, men der er jo ingen grund til at sænke trafikken. Når der nu er bedre alternativer til prisen. Desuden er pladsen MEGET trang indvendigt, hvis man er af god nordisk højde - men det er ikke sikkert, at det er tilfældet for den pågældende svigermor. Vil hun derimod have en bil, der starter og virker hver gang - så er det ikke en Polo Hit der er hittet =)

Profil slettet

Profil slettet

13-12-2006 kl. 22:57

Her vil jeg da lige indskyde, at hvis en japaner er vedligeholdt på samme måde som en Vw, så ruster den ikke nødvendigvis mere. En supplerende undervognsbehandling er, og var, nødvendigt. Men at mene, at en Polo er ruststærk, jeg jeg nu ikke se. Især konstruktionen af hjulkasserne er direkte idiotisk - og der er flere andre steder, der er trælse til at ruste.

Mekanisk set, er en japaner meget stærkere - og mere moderne, og kan generelt køre rigtig mange kilometre. Men alt kan ødelægges med manglende vedligehold.

Det er da ofte set, at Vw´er ikke bliver ældre - Golf 3 smuldrer væk mellem fingerene på dig, inden du får set dig om fx.

Hvis du har brændt nallerne på en Toyota, er det fordi du ikke har set dig ordentligt for.

Jeg er dog enig med dig, Tommy, i at der er gået tilbage for Vw ved introduktionen af 6N og frem.

Profil slettet

Profil slettet

14-12-2006 kl. 07:47

Tommy: Nu var det jo en mekaniker jeg havde til at kigge på den, og ikke en sandsigerske... Så forventningen var ikke at han kunne vurdere hvordan det ville komme til at gå i fremtiden, men derimod bare nævnt for at illustrere at den var rimeligt ok da vi købte den. Vi er enige om at det er mest småting jeg har nævnt, og de fleste har været billige at lave. De er simpelthen nævnt for at Dennis har en chance for at vurdere den konkrete bil, om der er nogen af de nævnte fejl der går igen på den pågældende bil.

Helt personligt havde jeg valgt en anden bil til den pris, men det er en helt anden sag!

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2006 kl. 17:56

Jeg er rørende enig i, at man ikke bliver mere stabilt kørende, end i en Carina E - men selv en 92´er, i falmet rød og som har kørt over 500.000 km kan man ikke finde til under 20.000 kr - så den er ikke brugbar i denne sammenhæng.

Hyundai´en kan være et udemærket bud, HVIS den er undervognsbehandlet - de er ikke specielt ruststærke. Lyt efter mislyde i motoren også. Men til prisen, lyder det som et godt køb - hvis den er nysynet.

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2006 kl. 19:15

Nu er du gal på den - det er Deawoo Nexia, der er en licensproduceret Kadett. Og uanset hvad, er en Pony ikke ringere end en Polo fra 86.

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2006 kl. 20:04

Hold nu op med de latterlige svar, og læs hvad manden skriver! En Mazdarati er en HELT anden størrelse og prisklasse, end en gammel Polo/Pony!