Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

04-08-2003 kl. 20:46

Du har da også valgt 2 vidt forskellige biler. En Golf er da så grim og kedelig som dagen er lang (en bil du køber med hjernen), hvorimod Alfa´en er en bil du køber med hjertet. En hurtig check viste at du da sagtens kan finde en Alfa med Airc. til under 175.000 hvis du handler privat. Har du tænkt på andre, f.eks. en Peugeot 406 eller en Seat Toledo ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

07-08-2003 kl. 06:40

Har i egentlig selv haft en Alfa? Er i mekanikere? Eller hvor har i jeres dårlige erfaringer med alfa fra?
I 100.000 km test i tyskland klarede alfa´en sig langt bedre end golfen.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

17-08-2003 kl. 17:30

FDM gav 4 stjerner for Alfa 156 som brugtbilkøb. Det er faktisk lige så meget som f.eks. Toyota Avensis fik og mere end f.eks. Golf. - - Jeg tror ikke, at FDM uddeler stjerner til Alfa, fordi "den holder dem i live". Det var dog et underligt argument. Mon ikke en VW forhandler gør præcis det samme?

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

20-08-2003 kl. 14:02

Jeg har så åbenbart misforstået dig. Der findes mange undersøgelser og mange test, der sammenligner de forskellige bilmodeller. Du nævner en engelsk undersøgelse, som du stoler mest på. Jeg vælger i stedet at stole mest på FDM, som jo nok er den mest "uvildige" bilorganisation i Danmark. Jeg tror ikke på, at det er Alfa der bestemmer, hvor mange stjerner FDM skal give deres biler, så når de uddeler 4 ud af 5 mulige, må jeg gå ud fra at de mener det. Iøvrigt kan jeg da lige nævne, at FDM''s tyske pendant ADAC ligeledes gave Alfa 156 en god score som brugtbilkøb. Undskyld hvis jeg misforstod dig.