Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Rene Vinderslev

Rene Vinderslev
bruger siden
06-04-2005

22-10-2006 kl. 10:17

Hejsa.
Vedr. din 220 cdi har jeg prøvet det samme. Jeg vil gætte på at en vaccumventil/slange er utæt. Det er sket for mig et par gange og kan klares for ganske få penge. Det kom til udtryk nøjagtigt som du beskriver det og gik i nødprogram ved et bestemt antal omdrejninger. Held og lykke

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-10-2006 kl. 20:36

Hej Boris.
De symptomer du beskriver kan skyldes at din turbolader er tilkokset. Havde selv nøjagtig de samme problemer. Fik en vw mekaniker til at hælde rensemiddel fra audi i turboen. De har samme problemer med deres 1.9 tdi. Den stod med vædsken en nat (ligesom Leth) he he Derefter blev bilen startet og fyret af fra kold motor Uha uha.... Men det virkede..
M.v.h Jesper

Profil slettet

Profil slettet

23-10-2006 kl. 19:56

Hej.
Har en ven med en anden bil,men med nøjagtigt det samme problem. På hans bil var det en føler der hele tiden registrerer hvor knastakslen/-akslerne befinder sig der var brændt af. Prisen for et styk føler:1000 kr. Håber for dig at det er en mulighed.
Mvh.Peter

Profil slettet

Profil slettet

24-10-2006 kl. 12:20

Hej,
Min E220CDI har haft nøjagtigt samme problem. Det viste sig at det var en følerslange der sprang af. MB-Horsens prøvede at skifte den et par gange, men af en eller grund forsatte det. Så satte jeg selv en strip omkring og nu holder det fint. En meget lowtech løsning...

Jesper Kümpel

Jesper Kümpel
bruger siden
06-01-2004

25-10-2006 kl. 10:02

Boris
Jeg syntes du skulle "sluge kamelen" og tage til et andet værksted. Det lader ikke til at det bilen der er det reele problem men måske værkstedet. Jeg har selv haft problemer med en E300TD (ikke fordi de kan sammenlignes) men havde den til rep. 3 gange for det samme problem, uden nogen løsning og en masse dele skiftet, ind til jeg valgte at køre til P.Christensen i Kolding. En af deres "diesel"-eksperter lyttede bare til den og vidste med det samme hvad der var galt. Dele kostede 12 kr. plus en halv time arb. Vupti ...
Held og lykke.

Profil slettet

Profil slettet

25-11-2006 kl. 17:16

Jeg har haft et lignende problem. Ved acceleration satte motoren ud eller gik i nødkørsel.
Det var trykmåleren til Commonrail insprøjtnings systemet. Den sidder i den ende af dieselføderøret der vender bagud (ved forruden).
Måske er det den?
mvh
M