Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Peter Nyholm

Peter Nyholm
bruger siden
10-02-2006

11-10-2006 kl. 21:23

Jeg har kørt lidt forskellige 159. Det er fin bil, der dog ikke er så karismatisk at køre i som 156 - og pladsen er betydelig mere begrænset. Når det er sagt ville jeg overveje 1.9 JTD kraftigt. Den store 2,4 maskine larmer og er ikke helt harmonisk, men har utvivlsomt meget mere power - og så har der været betydelige tekniske med den motor, som Alfa har svært ved at løse. Synd og skam.

Men uanset hvad - Alfa 159 er klart federe end Audi, så go for it.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Arvid Dannevang

Arvid Dannevang
bruger siden
02-10-2007

20-11-2008 kl. 17:29

Har du råd til en 159 2,4 så ville jeg da gå efter den og hvis det skal være rigtigt lækkert så tager du en TI med 210 hk og med mere og federe udstyr. 210 hk udgaven har 170 nm mere ved 17-1800 omdr så den sparker noget mere end 200 hk udgaven. Støj? er der noget der hedder det i en alfa? 2,4 lyder bedre end en 1,9 men ellers synes jeg at en 159 et ret støjdæmpet i forhold til en 156 så ville ikke ligefrem påstå at de larmer nogen af dem.
Jeg kan sidde bag mig selv i en 159 (187cm) men det er ikke en limo, så højt er der heller ikke til loftet.
Desuden skal du jo alligevel ud og prøve en masse af dem ik? så tag du drengene med på tur som forslået før og se om de passer ind :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

20-11-2008 kl. 18:01

...husk at presse prisen godt og grundigt, Alfa sælger meget få biler for tiden!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Arvid Dannevang

Arvid Dannevang
bruger siden
02-10-2007

21-11-2008 kl. 11:31

Nej den har ikke 170 nm mere end en 200 hk, den har 170 nm mere VED 1700 omdr end en 200 hk.
Squdra tuning har lavet chip til begge to og han har så målt de forskellige før efter osv en 200 hk ydede reelt "kun" 192 hk v 4000 omdr og havde ved 1500 omdr 239 nm mod en 210 hk version som ydede 412 nm ved 1500 omdr og 210 hk ved 3750 omdr.
Max moment på begge var rimeligt ens 200 hk= 400 nm ved 2000 omdr der dog herefter falder til 357nm ved 3500 omdr mod 210 hk der havde max moment 418 nm ved 2000 omdr (og stadig ved 2500 omdr) og kun faldet til 405 nm ved 3500 omdr faktisk havde den stadig mere moment ved 4000 omdr (365nm) end 200 hk version ved 3400 omdr.
Så der er måske på papiret meget lille forskel på 200 hk vs 210 hk version men i virkeligheden så er der sket en hel del, dette bl.a. pga en anden turbo.
Og skulle man senere få lyst til lidt flere hk så får man også mere ud af en 210 hk version (15 hk mere og 35 nm mere)
håber det var opklaring nok.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg