Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

06-10-2006 kl. 10:24

2,5 TDI V6 har problemer med topstykker og knaster der slides hurtigt. Reparation/udskiftning af dette er meget dyrt! Desuden er automatgearkasserne heller ikke specielt holdbare og der kan også være problemer med indsprøjtningspumpen. Alt i alt skulle det (økonomisk set) være langt bedre at investere i en standard 1,9 TDI - men sikkert også væsentligt mindre sjovt :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Frederik Toft

Frederik Toft
bruger siden
06-01-2004

06-10-2006 kl. 21:51

Kan kun tilslutte mig de andres vurdering. Motoren har svage topstykker. Prøv at læg mærke til, at de fleste af dem, der har kørt over 100.000 km, har fået ny motor eller min. nye topstykker.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jesper Kjeldsen

Jesper Kjeldsen
bruger siden
20-05-2004

06-10-2006 kl. 22:14

De har desværre både problemer med topstykker og knaster, det er en rep der meget nemt løber i 30 af de store.
Automatgearkasserne er heller ikke verdens bedste, især ikke multitronic.
Som før nævnt er det heller ikke noge tman skal forvente den store brændstof økonomi af. 11-14km/l er meget normalt.
Bedste køb økonomisk er 100% sikkert en 1,9TDI.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-10-2006 kl. 18:16

Læs det sidst nye af Bilmagasinet... Det er en som har købt sådan en i tyskland. Hvor knasterne var færdige... 40.000 at betale i rep i dk. 27.000 i tyskland..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-10-2006 kl. 19:59

kører et eksemplar af sådan en mad ALT i udstyr 155 hk og multitroni. Den har køry 180 kkm og ingen problmer med knast eller noget, du kan se ned i oliepåfyldningen om knasterne er færdige.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jesper V

Jesper V
bruger siden
16-09-2003

12-10-2006 kl. 21:32

Du skal under alle omstændigheder være på vagt, netop med hensyn til slidte knaster. Det er korrekt at problemet er langt værre i aflagte taxier og VW/Audi har udført modifikationer hen af vejen. Jeg mener man skal helt hen til slut 03 før dette problem er helt væk, grundet en hel anden type knaster.

Har selv sagt nej tak til en passat 2,5 TDI netop grundet for slidte knaster. For at være sikker i sin sag så løft en af topdækselerne af, så har man udsyn til at vuderere knasternes tilstand. SCA kender en hel del til denne type motor.
2,5 V6 TDI kører rigtigt godt og har et behageligt lydbillede, men den føles ikke meget hurtigere end en 1,9 TDI (130HK).
Men pas på, vær sikker i din sag før du køber ! ellers kan det blive et dyrt bekendskab !

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-09-2010 kl. 16:28

har sådan en model og bilen vil ikke starte.
ik fordi jeg har så meget erfaring i audi men syntes bare diesel pumpen ikke lige helt ser som alle andre bilmærker. der kommer ikke et hårdt nok tryk fra pumpen til filtert overhoved. men så er spørgsmålet om trykket går direkte fra pumpen til filteret eller der er noget imellem.?
pumpen har jeg kontrolleret og fungere og får det antal strøm den skal have..? hvordan køre systemet eller har nogel haft det problem før..?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg