Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

bjarne hansen

bjarne hansen
bruger siden
29-06-2006

05-10-2006 kl. 12:03

Jeg tilslutter mig også helt klart en 1,8 i stedet for 1,6. Jeg har haft en 1,8 GLX igennem 5 år nu (km. 255.000). Skiftede i juli 2006 til en ny (brugt) 1,8 GLS fra 1997. Jeg valgte med vilje en GLS, da den har aut.klima + mere i forhold til GLX'eren. GLS'en havde gået km 168.000 og kostede kr. 60.000 på gaden ved en forhandler. De problemer jeg har haft med Carismaen er som følger: Slidte bærearme/kugler og stødstænger, mekanismen i højre luftdyse i passagersiden var slidt (i begge biler), Førersædet i GLX'eren blev noget "sat til" i forhold til min "nye" GLS. Overhaling med afviserblink til venstre virker ikke (vippearmen skal trykkes helt ned). Skiverne foran bliver skæve (få monteret racerskiver i stedet for). Ellers er det en meget fin bil, uden rust. Begge biler er rustbehandlet een gang igennem tiden.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

jesper fabrin

jesper fabrin
bruger siden
06-01-2004

17-10-2006 kl. 19:22

Har selv kørt 1.6 glxi - gå efter den "nye" model m. lændestøtte og aut.klima - stærkere karrosse - koster kun en anelse mere. Bærekugler for og bøsning i gearskift kan drille - men er billigt at skifte. Kan varmt anbefales. Held og lykke.

Profil slettet

Profil slettet

16-11-2006 kl. 18:23

Hej, Vi har en 2001/ Carisma 1,9 DI-D Sport HD til salg. Den kan ses hos Ole Winther Auto, Silkeborg (Han sælger den for os).
Grunden til salget er overgang til firmabil ellers havde vi med glæde fortsat kørt i den - super bil og har overhovedet ingen problemer haft med den.

Profil slettet

Profil slettet

01-12-2006 kl. 12:19

Har lige fået totaltskadet min lækre Carisma af en dum snothvalp på 20 i hans fars bmw500 model.
Min frække røde Carisma 1.8 GDI fra 98 med 212 Kkm på klokken var dælme lækker.
Købte den for 65Kkr med 170Kkm og fik 58Kkr af taksatoren.
Min røde (nu eks.) havde klima,4xelruder,alt-i-el.
Ingen tiktak, god økonomi, 199km/t iflg GPS'en (215 på speedometer)
Den bedste bil jeg ever har haft. Så mit råd er: køb GDI'en med de 125hk. Det er det værd. Find en med klima og alt i el. Det koster næsten ingenting ekstra i den her model.
Er selv på biljagt nu.

Mads Cronquist

Mads Cronquist
bruger siden
25-08-2006

02-12-2006 kl. 14:29

Carisma er "søster-bil" til den tidl. udgave af Volvo S40; den er bygget på samme fabrik. Motor: GDi'en er meget økonomisk - min går min. 14 km/l blandet (inkl. 4 prs. m/ fuld baggage sydpå) - men vær opmærksom på, om den er blevet målt med en såkaldt MUT3-diagnosetester. Den måler luftværdier (modes) i relation til den software, som styrer motoren. Du skal ha' et tal/grænseværdi på 775 Hz bagefter, når den opvarmet får fuld skrue i 2.gear. Udstyr: LS-udgaven har fuldautomatisk klimaanlæg og el-antenne. Kig efter modeller med sædevarme og tågelygter - og lavest muligt km-tal samt gerne FDM-test. Andet: pas på gear-knas (typisk ml. 2.+ 3.gear), bærekugler og bremser foran. Har indtil videre stadig min, selv om jeg lige har købt en ny 4WD i f.m. firma.

Morten Graabeck Jensen

Morten Graabeck Jensen
bruger siden
08-01-2007

08-01-2007 kl. 19:05

Hej
Jeg har en 12/2000 1.8 GDI Sport 118000km nye sommer/vinter, michelin A3 (helt nye)/ energy. Fjernbetjent benzin fyr, fartpilot, træk + alt det andet i sports modellen. Nysynet i december 06 med en bemærkning:defekt parkerings pære. :-)
Den er til salg for 95.000,- grundet overgang til St.Car (3 børn)

Profil slettet

Profil slettet

08-01-2007 kl. 22:28

Hej.
Fra 2000 får du ingen problemer med GDI. De tidligere koksede en del, og havde lidt ujævn motorgang da GDI konstruktionen dengang var helt ny. Har selv en 99`er, der på trods af ovennævnte problemer er en dejlig veludstyret og særdeles økonomisk bil, der virker robust og stabil og driftsikker. Man finder en del endog meget billige eksemplarer rundt omkring pga. motorproblemerne. /Per.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

08-01-2007 kl. 22:59

jeg vil sgu heller ha Carismaens "kusine" Volvos 40 serie (S/V40) da jeg godt kan lide Volvo bedre end Mitsubishi men det er smag og behag

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

08-01-2007 kl. 22:59

jeg vil hellere ha Carismaens "kusine" Volvos 40 serie (S/V40) da jeg godt kan lide Volvo bedre end Mitsubishi men det er smag og behag

Profil slettet

Profil slettet

09-01-2007 kl. 13:33

Nogle - eller rettere mange - GDI´ere tikker noget så frygteligt i motoren. Hvad skyldes dette? Har især hørt det fra Carisma´er, men også nogle nyere Galant´er med større GDI motorer.

Profil slettet

Profil slettet

09-01-2007 kl. 15:39

Som jeg nævnte tidligere. Min havde ingen tik-tak. Årsagen findes i at GDI motorer har hydrauliske ventiler. Ved f.eks. forkert olie eller slidte ventiler, så kunne den tikke helt vildt. Husker med glæde min dejlige Røde Carisma. Kunne få den til at gå 5,4 L/100KM til svigermor og hjem (=40km) ved mega pæn kørsel. Det var tider.

Profil slettet

Profil slettet

11-07-2007 kl. 20:35

hej, Gdi'en kan ganske rigtig godt have problemer med at tikke, det er ikke kun ventiler der kan være skyld i det, der er også mulighed for at det er generatoern (remmen) der ikke er spændt korrekt, jeg fik min efterspændt på en næsten ny rem og tikkeriet forsvandt, det med tiksodningen er mest et problem ved "kortturs"-biler, jeg kører selv lange ture og har ikke haft problemer med min gdi'er fra 99.