Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

27-09-2006 kl. 23:11

prøv at søge "eskpert hjælp" på www.toyotaextreme.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

27-09-2006 kl. 23:39

Nogle mener, at den er uinspirerende - det er oftest dem, der aldrig har prøvet en.

Vi havde en 97´er fra ny, der blev solgt sidste år efter 225.000 km. Der var selvfølgelig ikke ét eneste problem, og komforten var også perfekt. Den har været i Frankrig, Spanien osv. flere gange, og jeg har - selv med mine 202 cm i højden, og bilens el-soltag - intet at klage over. Den er tilpas støjsvag, ligger godt på vejen - og har tilpas med kraftoverskud, især i 2,0´eren. 2,0´eren har også velourkabine, hvilket burde give lidt ekstra komfort.

Så jeg kan kun på det varmeste anbefale en Carina, både hvad komfort, kvalitet og holdbarhed angår.

De eneste svagheder, den faceliftede Carina har er en mulig fejl, på sealingen i dørene, hvilket kan medføre rust, hvis ikke det reddes i tide - og det er det ofte. Så tjek dørbundene og evt. skærmkanterne i bag.
Som det gælder med alle biler, så gå endelig efter et eksemplar der er undervognsbehandlet. Ikke at det er decideret nødvendigt, men så ved man at bilen holder i mange år.

Held og lykke med jagten!

Profil slettet

Profil slettet

28-09-2006 kl. 10:01

A/C var ekstraudstyr på alle modeller, så det er nok ikke SÅ udbredt. Men det kan jo eftermonteres stadigvæk, hvis det skulle være nødvendigt - vi overlevede da de 8 år i vores sorte Carina, selv i sydens sol =)

Den eneste model, der har A/C som standard, er GLX kampagne-modellen (96-98). Den findes dog kun som 1,8 og 1,6.

Profil slettet

Profil slettet

28-09-2006 kl. 14:55

Som så mange andre kan jeg kun anbefale en Carina, det er et fornuftigt brugtkøb i det prisleje.. og hold dig langt væk fra de franske mærker. De kan ikke og har aldrig kunne lave biler der kan holde til at blive brugt. Jvf. ADAC, FDM, Bilmagasinet, J.D. Power, Mandagsbil.dk, osv. osv. (i firmaet hvor jeg arbejder er det blevet bandlyst at købe franske biler pga. den ringe driftsikkerhed)

Profil slettet

Profil slettet

28-09-2006 kl. 16:47

Hvis nogen har set en 5 år gammel Toyota med rust på bagklappen, så skyldes det et stenslag eller en skade. En Carina er en ret stærk bil, hvad angår rust - hvis man ser bort fra fejlen med sealingen.
At mene, at en Pug skulle være mere inspirerende, må være det samme som at mene, at Prins Henrik snakker godt dansk. Kabinen er røvsyg, sæderne svampede - og der er flere fejl, end jeg har fingre. Dette gælder alle franske biler.
Dem der vil en Carina/Avensis det ondt, er kun folk der ikke har ejet en, og som er fulde af fordomme. Jeg har brændt nallerne på en franskmand, og jeg skal ALDRIG have en europæisk bil igen - så hellere vælte nøgen på cykel.
Til prisen, finder man ikke stærkere og rummeligere bil fra den årgang.

(og hov, er det ikke 406´erne der rådner væk i motorhjælme, bagklapper osv - tror jeg så nok det er...)

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

28-09-2006 kl. 22:19

Der er ikke den store forskel på de biler.
Avensis er nok en smule bedre end Carina, pga den bare er nyere. Men jeg har en Carina E der er god og sjov at køre da den har 17" og er sænket 30 mm. Det ændrer den dens køreegenskaber markant, så den minder meget mere om en ny bil. Men den er stadig komfortabel.

Den er til salg i øvrigt her på bilbasen
fra 96 med 158.000 km synet 15-9-06. koster 79.900 med 2,0 motor

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

28-09-2006 kl. 23:21

mine forældre havde en Carina E 1,6 XLI i 5 år (fra 96 til 01) de købte den ny der var aldrig noget galt med den - men jeg tror det irriterede min far at den ikke var særlig stærk til at trække campingvognen den havde kørt omkring 90.000 da vi solgte den vi skiftede den ud med en 406 den har egentlig heller været specielt meget istykker selvfølgelig har elektromikken drillet typisk franske biler og CD afspilleren har aldrig rigtig duet (og den dur stadig ikke) nu er speedometeret sgu begyndt at drille men den har kun gået 67.000 så vidt jeg husker

Profil slettet

Profil slettet

28-09-2006 kl. 23:36

Skal du bruge den til at trække tung læs, kan 1,6 til nød bruges - den er ikke specielt højt gearet, og jeg har da kørt noget med autotrailer efter vores - selvom det ikke er helt lovligt =)

Men der er klart mere spræl i 2,0´eren, som forøvrigt aldrig har været lavet med 136 hk - det er 5S-FE´eren der har det (2,2 i Camry). Carina E 2,0 har FØR faceliftet 133 hk, og efter 126 hk.

bruger siden
11-12-2004

29-09-2006 kl. 19:15

Som sagt tidligere har jeg en Carina E 2,0 Gli. Den er jeg sinddsygt glad for, da bilen lever rigtigt godt op til det ry en Carina E har. Den er driftsikker så man tror det er løgn. Den kører godt og komfortabelt og mere sikkert når den er sænket. Og Især med 17" styrer den rigtigt godt. Den har egentligt et meget godt moment, og fornuftigt antal heste i forhold til bilen vægt.

Det er eneste min bil mangler er noget Aircon/Klima og varme i sæder ellers har den det hele.

Carina Føles nok en anelse hurtigere en Avensis 2,0 med samme motor pga Carina vejer mindre...

Men prøv at kigge på min

http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=144616

bruger siden
11-12-2004

Som sagt tidligere har jeg en Carina E 2,0 Gli. Den er jeg sinddsygt glad for, da bilen lever rigtigt godt op til det ry en Carina E har. Den er driftsikker så man tror det er løgn. Den kører godt og komfortabelt og mere sikkert når den er sænket. Og Især med 17" styrer den rigtigt godt. Den har egentligt et meget godt moment, og fornuftigt antal heste i forhold til bilen vægt.

Det er eneste min bil mangler er noget Aircon/Klima og varme i sæder ellers har den det hele.

Carina Føles nok en anelse hurtigere en Avensis 2,0 med samme motor pga Carina vejer mindre...

Men prøv at kigge på min

bruger siden
11-12-2004

Men prøv at kigge på min

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

30-09-2006 kl. 01:16

Carina E 1,8 har altså "kun" 107hk og ikke 110hk - det er kun Avensis 1,8 Learnburn der har 110hk

bruger siden
11-12-2004

07-10-2006 kl. 13:55

Hej Jacob

En Carina E 1,6 har hele tiden haft 116 hk 145 nm v 5200 omdr
En 1,8 Carine E har 107 hk og 150nm v 2800 omdr.

Og hvad Lasse Beck skriver er delvist rigtigt. DE engelske udgaver ruster mere end de japanske medmindre de er rustbeskyttet som min Carina(SB-model) er.
Der er ikke rust i dørbundende eller andre steder.
Og dem der påstår at Carina E er en god og driftsikker bil, dem vil jeg give fuldstændigt ret. Har haft min siden jan. 2002 og er sindssygt glad for den, men desværre har vi brug for en større bil, pga børnene, derfor er den til salg.

MVH Martin

Hilsen Martin

Profil slettet

Profil slettet

10-10-2006 kl. 20:30

Du kan se det på manifolden - men er den faceliftet, har den 106 hk.

Profil slettet

Profil slettet

10-10-2006 kl. 20:40

Efter lige at have læst de sidste indlæg, kan jeg se at der er noget tvivl og sludder imellem.

De engelske ruster hverken mere eller mindre end de japanske, dog har de en fejl fra fabrikken på dørenes sealing (fugen mellem de to plader, ved ombukningen), og det kan give rust, men det kan reddes i tide! Og det er ikke alle biler, og ikke alle døre der har det problem. Generelt er Carina E meget modstandsdygtig overfor rust, men som på ALLE andre biler, er en supplerende undervognsbehandling en god idé.

Og for så lige at cementere det fast:
1,6 FØR facelift: 116 hk
1,6 EFTER facelift: 106 hk
1,8 FØR/EFTER facelift: 107 hk
2,0 FØR facelift: 133 hk
2,0 EFTER facelift: 126 hk
1,6 leanburn (stc. car): 99 hk¨
2,0 GTI skifter fra 156 hk til 175 hk på et tidspunkt, dette er ikke relateret til faceliftet, da GTI udgik før - i hvert fald i DK.

Frank Jaffa

Frank Jaffa
bruger siden
05-09-2003

11-10-2006 kl. 14:56

Jeg har en 1,6'er fra 1996 som jeg har haft i et par år. Jeg havde tidligere en Lancia Dedra som er nogenlunde samme størrelse men nok mere går for at være en luksusbil.
Carina'en lever fuldt ud op til forventningerne til driftssikkerhed. Jeg har ikke været til andet end service i de første 2 år. Den har stort set ikke behov for vedligehold da det eneste den forbruger er benzin og sprinklervæske. Det forekommer mig ikke at det er en bil der har rustproblemer. Den jeg har har i hvert fald ikke noget af dette - og der er uden at jeg har gjort andet end at sikre at den var undervognsbehandlet da jeg købte den. Den skal nu nok snart have en omgang igen.
Hvad underholdningsværdien af bilens køreegenskaber angår synes jeg at den fuldt ud lever op til Lancia'en. Og det også selvom at Lanciaen var en 2.0 mens at Carinaen er en 1.6.
Jeg er ovenud tilfreds!