Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

18-09-2006 kl. 19:03

Det skulle undre mig, og mange andre, mangt og meget, hvis franskmændene natten over skulle have lært at lave biler i en kvalitet, der er til at leve med. Der skal nok være de sædvanlige fejl, der altid er på franske biler - men egentlige erfaringer er jo lidt svære indtil videre, da den jo næsten lige er introduceret. Folk køber Peugeot på udseende, pris osv - dæleme ikke på kvaliteten.

Så, held og lykke med det hele - og tjek evt. diverse statistikker fra ADAC, TÜV, J.D. Powers mm., hvis du tror, at det er mig der bare er kritisk over for franske; ja, europæiske biler i helhed =)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jesper V

Jesper V
bruger siden
16-09-2003

18-09-2006 kl. 20:04

Det er synd at der kommer mange kommentarer fra folk som aldrig har ejet en Peugeot, fransk er bare noget l...
Sidste weekend prøvekørte jeg en P207 1,6 HDI og det var en positiv oplevelse, gode sportlige køreegenskaber, lidt hård undervogn, fantatisk motor med overboost i 20sek, perfekt under overhalinger. Meget bil for pengene, bl.a. for bare 5000 ekstra fås dobbelt zone klima.

Jeg kan varmt albefale at du tager en prøvetur snarest muligt.

Lidt erfaring med Peugeot har jeg da, med 3 x406'ere og nuværende P307 2,0 HDI 200TKm og næste (som er købt men ikke lev.) er en P406 TS4 st.car.
mvh

Profil slettet

Profil slettet

19-09-2006 kl. 14:22

tror det en fin bil ville ikk være nærvøs over at købe en ny .. har selv haft peugeot siden 1990 tror jeg har prøvet de fleste af peugeot modeller og ville vælge peugeot igen .... dem jeg har haft har sku ikk kostet meget i udgift at holde kørende ... så som der stod længere oppe .. folk skal tit udtrykke ting de intet ved om ,,,

Profil slettet

Profil slettet

19-09-2006 kl. 14:55

Fik det nye Bilmagasinet ind af brevsprækken i går og der var en test af en 207 1,6 Diesel og Deres melding var at kvaliteten ikke var for god, men en bil med god motor, køreegenskaber mv. Læs lidt om de forskellige modeller i klassen (og gerne lidt om selve mærkets ry for kvalitet og værditab samt underholdningsværdi mv.) og tag ud og få en grundig prøvetur!!

Profil slettet

Profil slettet

19-09-2006 kl. 15:40

Ved og ved... Jeg synes da, at fejlstatistikker fra ADAC, TÜV m.fl. er ret så pålidelige kilder...

Profil slettet

Profil slettet

19-09-2006 kl. 19:05

Som sædvanligt intet seriøst fra Tommy D. og Kasper. Men så lang tid de ikke bliver optaget i ekspertpanelet, så er det vel ok.
Og Kasper skulle prøve at læse ADAC´s statistikker en gang til og evt. supplere med undersøgelser fra Dekra.