Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

05-09-2006 kl. 11:47

VAG´ere bruger en del olie, hvorfor jeg synes deres longlifekoncept er lidt latterligt - man når jo at fylde hele motorens oliebeholdning op med frisk olie flere gange i løbet af sådan et 30K´s interval =) Grænsen går mig bekendt på 1L/1000km (på nogle modeller 1,5L/1000km), så dit forbrug er ikke noget du skal være bange for.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Nørgaard Nielsen

Henrik Nørgaard Nielsen
bruger siden
06-01-2004

05-09-2006 kl. 21:48

Helt normalt, hvis du samtidig har en god og stabil tung speederfod.
Er du der imod en sparsomlig og forsigtig kører, med mange koldstarter, så det også helt normalt.
Enhver motor, bruger olie, men ½ liter pr 1000 km er kun en forhandler 1x2 ( helgardering ) imod alle spørgsmål fra utilfredse kunder.
Longlife olieskift ??
Glem det og gør det selv, for er bilen mere værd efter 5-6 år og 200000 km, pga der er dyre stempler i bogen.
Stempler kontra selvvalgt olieskift, over en 5 årig periode, beregn det selv.
Skift for hver 20000 km eller 1 gang årligt, og brug kun helsyntetisk kvalitets olie af bedste kvalitet som er 0-40, som koster ca 80 kr pr liter i div. udstyrsbutikker eller ved Mobil 1.

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

06-09-2006 kl. 07:59

Vedr. VW longlift synes jeg, som Henrik skriver, også at det er en god idé at skifte olien oftere og evt. selv... MEN, da der er tale om en TDI-motor med pumpedyseteknik, så SKAL den have speciel olie, for ellers bliver det hurtigt meget dyrt! Og så vidt jeg ved, findes denne olie ikke i en 0W/40-type, med kun i en 5W/50...