Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jakob Eibye
bruger siden
24-06-2004
04-09-2006 kl. 16:34
Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006
14-09-2006 kl. 08:23
Er enig med de andre i at du skal gå efter en japansk benziner, og absolut holde dig fra diesel med kun 10-15k km om året.
Primera er en glimrende bil, men her skal du være ekstra opmærksom på rust, da en kun få år gammel udgave sagtens kan være angrebet allerede! Til gengæld er en Primera billigere som brugt end f.eks. en Toyota Avensis...
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
14-09-2006 kl. 10:53
Her er lidt mere info.
Toyota Carina E 2,0 Gli
10/96
159.000 km
Bordeaux
Udstyr:
ABS
Servo
2 airbags
4 x Elruder
Fjernbetjent Centrallås.
Elspejle m. Varme
Varme i forrude.
Højdejusterbart Førersæde og rat.
Sænket 30 mm
17 Alu med næsten nye Hankook-dæk. Monteret på bil 17-04 2006
4 x vinterhjul
El-soltag
Hækspoiler m. bremselys
Højdejusterbare forlygter
Tågefor- og baglygter.
Justerbar instrumentbelysning.
CD/Radio m 8 højtalere.
Aft. Træk
Ingen Rust
Bliver synet 15. sep. 2006
Serviceeftersyn 11-12 september 2006
Service overholdt for hver 15.000 km
Køler skiftet september 2004.
Lampdasonde skiftet Juni 2004
Udstødning skiftet januar 2005
Batteri skiftet november 2005.
MEGET driftsikker vogn
Check dette link af bilen. Masser af billeder og info
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7192
Den Koster 79.900 kr. når den bliver sat til salg i morgen efter syn, her på bilbasen
bruger siden
11-12-2004
14-09-2006 kl. 10:57
Og vi er MEGET glade for den.
Vi Sælger den kun for at få st.car. pga vores lille søn. Det fylder altså godt når man skal have barnevogn med plus div.
bruger siden
11-12-2004
17-09-2006 kl. 14:54
Og som en anden skrev er der altså meget mere krudt i en 2,0 end hvad man kan forvente...
8,8 til 100 hvilket er ganske pænt af en familiebil....
Den er hurtigere end alle de nyere biler i samme størrelse. som f.eks Peugeot 406 2,2 Opel vectra 2,2, Ford Mondeo 2,0, Passat 1,8 T(Uden Chip) Toyota Avensis 2,0 Mazda 6 2,0 og hvad de nu hedder alle sammen...
Hvis sådan en Carina bliver kørt ordentligt er der seriøst krudt i røven på den....
Jeg har lige Købt en Mondeo St.car og måtte op i 2,5 V6 for at kunne matche Carina, da Mondeo 2,0 er alt for sløv....
Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005
18-09-2006 kl. 15:11
Få læderet op af lommen, køb en ny med 3 års garanti og slip for bøvlet.
Jeg synes ikke, at man kan sætte nogen form for max pris på sit bilkøb. Det kommer fuldstændig an på hvor meget man går op i det her med biler. Der er jo kæmpe forskel på at købe en Kia og en BMW selvom de begge opfylder det samme basale behov.
Har selv en købt en Ford Focus fordi jeg synes den kørte godt, så godt ud og var komfortabel. Den gav jeg 315.000 for, men jeg kunne jo have købt en Kia og givet 100.00 mindre. Er ret sikker på, at de 20.000 km jeg kører om året ville foregå i samme tempo og lige så problemfrit, men jeg ville nok ikke have nydt turen lige så meget.
En Ford Focus kan derfor anbefales. Med dit budget bliver det selvfølgelig ikke til en ny model, men den gamle model havde de samme kvaliteter (først og fremmest er det inspirerende bil at køre i). Der var problemer med rust i dørene på de første modeller, men det burde være ordnet på Fords regning. Ellers gør de det sikkert nu.
bruger siden
11-12-2004
24-09-2006 kl. 16:10
Jeg er ikke en tumpe som du så pænt skriver.
At bilen har været på rullefelt tager bilen ikke skade af. Og at man måler 0-100 tider tager den heller ikke skade af.
Min kører da ganske fortræffeligt stadig selv om den har været på rullefelt for 3 1/2 år siden.
Du ved tilsyneladende ikke en pind om biler og hvad de kan holde til.
En anden ting er du ved da heller ikke hvordan jeg kører bilen. Du kan da ikke regne med at bare fordi bilen har 17" alu og sænket at den er kørt hårdt... Så er du da for dum. Bilen har fungeret som familiebil i de 4 1/2 år jeg har haft den.
Og kører stadig fortrinligt.
Så Søren B Du er ikke for intelligent at høre på.
bruger siden
11-12-2004
25-09-2006 kl. 19:48
De dårligt kørte motorer(For meget morfarkørsel) holder i hvert fald 350,000 km
og dem der er kørt ordentligt runder sagtens 500.000 km. En bekendt har rundet 450.000 km i hans Carina E. Og den bruger stadig ikke noget olie... Ganske imponerende....
Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005
26-09-2006 kl. 13:18
At din bil er sænket og kører på 17 tommer alu sender et signal om, at den er kørt hårdt. Længere er den ikke. At du samtidigt får målt effekt på rullefelt og går op i 0 - 100 tider fortæller mig, at du er lidt besat af din bil og hvor meget den yder. Det er man vel kun hvis man er interesseret i at bruge det til noget.
Du har en bil du skal have solgt, og det er din primære interesse. Derfor kan man måske ikke regne 100% med hvad du siger omkring din kørestil osv.
Og ja, jeg synes du er en tumpe. Dan har nogle ganske fornuftige spørgsmål omkring hvad det bedste kompromis er mellem økonomi, kørselsbehov og køreglæde. Og så forsøger du at sælge ham en 10 år gammel Toyota Carina!
bruger siden
11-12-2004
26-09-2006 kl. 17:25
Nu ved jeg ikke hvilket år du lever i. Men jeg lever 2006. I dag er der, som aldrig før, folk der kører rundt med 16 og 17 og 18 og 19 tommer fælge og mere endda. Ja på rigtigt mange biler er det oven i købet standard. Det ved jeg ikke om du har lagt mærke til.
I øvrigt kører min far på 55 år også med 17" fælge og sænkning. Er han så også en motorbølle. Han har aldrig fået en fartbøde i hvert fald. Så din teori falder sgu en del til jorden.
En anden ting er at rullefeltsmåling ikke nødvendigvis betyder at man er en "BRIAN". En rullefeltmåling giver også en meget fin indikation om din motor er sund. For hvis den har f.eks. 10-15 hk mindre end fabriksangivelsen, tyder det jo på enten usund kørsel af bilen, eller fejl på motor.
Så det er slet ikke så slemt, som du tror.
Det giver da først stof til eftertanke hvis den er skamtunet. Og det er min Carina ikke. Den er helt standard, men kørt sundt.
Og så lige en anden ting, som er logik for burhøns.
Herhjemme i Danmark er man nødt til at have et job, for at have råd til at eje og bruge en bil. Så mit primære brug af bilen har været når jeg kører til og fra arbejde, lige som så mange andre mennesker.
Og i weekenderne skal man jo også helst kunne transportere sig rundt sammen med sin familie. Så jeg ved ikke så hvad 2 barnestole og solskygger med Anders And fortæller dig om mig.
Men tror du ikke at jeg også er meget afhængig af min bil? ligesom dig velsagtens?
Men jo jeg foreslår Dan B at købe min Carina E, da jeg desværre ikke har råd til 3 biler. Men bare fordi vi sælger den er det jo ikke ensbetydende med at der er noget galt med den. Vi havde bare behov for en endnu større og endnu mere praktisk bil.
Det er der vel ikke noget galt i? så vidt jeg ved.
Og ja søren, jeg synes stadig du er et uvidende og ligegyldigt fjols, der ikke aner en pind om hvordan tingene hænger sammen....
Og med hensyn til driftøkonomi er Carina E med garanti billigere i drift end din Focus til 315000 kr.
Men Dan B. Carina E er stadig til salg.
Strange Poulsen
bruger siden
18-01-2004
26-09-2006 kl. 20:24
Det er et gedemarkede at finde en bil der ikke vil give problemer, som samtidig skal være brugt. På den anden side, koster en ny bil jo også penge. Ikke ved mekanikeren, men ved værditabet.
Hvis du vil have det du definerer som en "cool" bil med luksus, burde du kigge ldt på min. Den er sat i stand fra a-z. Alle reperationer er foretaget ved Opel, pånær simple ting som udskiftning af bremser og bærearme.
Den har lige fået tandrem og er pava behandlet. Den bliver nysynet inden 3 uger... (Skal lige hve tid, da jeg er exportchauffør)
Som du kan se, er den langtfra standard, og du vil sikkert definere den som "brian bil" der har fået tærsk. Men da jeg er 32, synes jeg ikke det er fedt at høvle mine 2500 kr dyre bagdæk af, bare for at se røg....
Min bil er bygget for at se sporty ud og for at komme med til diverse opeltræfs der er foregået i danmark, så man kan få en hyggelig sludder med andre opelfolk og venner...
Jeg vil endda give 6 måneders FULD GARANTI, som du får ved en forhandler... Jeg sælger kun min bil, hvis jeg får den pris jeg forventer. Det er ikke en bil jeg brænder for at komme af med, da jeg har lagt utalige timer og bunker af penge i den. Men jeg må tænke lidt på fremtiden og i min alder er det vist oppe over, hvis man skal stifte familie.
Bilen må trække 1.900,- kg og den koster 4.920,- i vægtafgift årligt. Den kan køre ca 12 km/l med meget pæn kørsel. Har testet den fra Silkeborg til kollund over århus og hjem igen. 100 km/t på landevej og 140 km/t på motorvej. Almindelige acc og nedbremsninger til byer mm... Der gik den 11,55 km/l
Så hvis det var noget, så kunne det måske være... Den er sat til 99.000 men det er mest for at holde useriøse købere væk og fordi at jeg ikke brænder for at sælge, da jeg har lagt min sjæl i den bil....
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1034245&page=1
Venlig hilsen
Strange
Strange Poulsen
bruger siden
18-01-2004
26-09-2006 kl. 20:31
Men om alting er, så er det op til dig. Nu synes jeg bare at jeg ville vise dig hvordan en bil kunne se ud, som du evt kunne ønske dig. Du kan ikke få en "fed" bil og samtidig tro de alle har fået tæsk. Så skulle du hellere købe dig en helt standard og selv bygge den op. Men standard biler har jo også været kørt af andre og hvem ved hvordan de har kørt??
Venlig hilsen
Strange Poulsen
Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005
27-09-2006 kl. 12:38
Jeg beklager hvis jeg har trådt nogle af jer over tæerne med mine lidt skarpe kommentarer omkring 17 tommer alu og sænket undervogn. Men jeg ville personligt aldrig købe en brugt bil med 17 tommer alu og sænket undervogn. Det kan godt være, at den er kørt pænt, men når det kommer fra sælger, er det ikke sikkert, at man kan stole 100% på det. Derfor kan jeg også kun fraråde Dan, at købe en sådan bil.
Omkring sikkerhed: Det er muligt at 17 tommer er mere sikre end f.eks. standard 15 eller 16 tommer, men i en godt brugt bil med 160.000 på tælleren, er det nok ikke på vejgrebet sikkerheden halter mest.....
Men generelt synes jeg, at det er beskæmmende, at hver gang der er en eller anden der spørger om råd omkring køb af bil, er der straks nogle som tilbyder vedkommende deres bil. Og det er altid verdens bedste bil de vil sælge. Hvis man kan skrive et indlæg i bilbasens forum, kan man vel også finde ud at søge efter brugte biler.
Rune Skou Møller Laursen
bruger siden
31-10-2003
24-11-2006 kl. 12:59
Jo altså med et budget på 100k, er der rigeligt med spille rum. nu du siger i er en lille familie, vil jeg nok foreslå en Golf 92-98 model, altså en golf 3, st.car med en 1.9 TD eller D .. alt efter hvad din forsikring siger til den diesel, for hvis den nu er "for dyr" er en std. 1.8CL gangske udemærket, men dog, vil jeg med det forbrug i har ikke råde til at købe en som har kørt over 220t, så de biler ofte er meget slidte og lige omkring der, hvor alt skal skiftes.