Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

01-09-2006 kl. 07:15

Hej..

Det kan godt lade sig gøre at få den synet og godkendt med den motor, men du skal regne med omkring 60-80.000kr alt i alt. Ca. 30-40.000kr for indkøbt af og montering motoren, størrer bremser, anden undervogn (hvis ikke den du allerede har er ok), ny brændstofpumpe, og gearkassen fra OPC modellen.

Udover det, så skal den testes for forurening, og om den lever op til de flere hk. Dette kan gøres ved Teknologisk Institut, koster så hvidt jeg har hørt ca. 12.000kr. Går den igennem første gang, så er der stadig afgiften, hvilket vil være forholdsvis høj.

Jeg ville hellere foreslå dig at købe en Opel Calibra 2.0 turbo 4X4. Det vil være meget billigere og nemmere i den sidste ende..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

02-09-2006 kl. 20:19

Du kan jo bare tune videre på den motor du allerede har. Sådan en Opel maskine er hvist ikke det dårligste udgangspunkt, og jeg tror nemt at du får 180hk. Nu skriver du ikke hvad der er galt med motoren, eller hvad der blev gjort ved tuningsfirmaet, men hvis den har sat sig, og der skal nye stempler i, så ville en opboring være et godt udgangspunkt. Tror godt du kan få den op på 2.2L, og så sker der ting og sager :) Men det kommer jo så igen an på hvor mange penge du vil smide i projektet.

Profil slettet

Profil slettet

02-09-2006 kl. 20:30

20% reglen gælder kun ved motorskift, mht. afgift. Hvis du tuner bilen mere end 20% med knastaksler osv. så skal der dokumenteres for at det ikke larmer mere end oprindeligt.

Når du monterer kompressor eller turbo (dvs. trykladning generelt) gælder 20% reglen uanset om motoren har fået mere end 20% effekt, eller om den har mistet 20%. Du kan så godt få den synet med turbo, men det kræver, som jeg tidligere har nævnt, et ganske stort beløb i div. godkendelser osv.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

03-09-2006 kl. 11:35

For det første skal du nok lige undersøge om motoren over hovedet kan være der.

Og så er der 20% reglen, hvor du overskrider kraftigt. Jeg tvivler på om du kan gå igennem syn med den nye motor.

Og så er der lige ekstraudgiften der hedder afgift..

Så alt i alt er det en dårlig idé. Desværre, da den ville være sjov at køre i.