Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
31-07-2006 kl. 13:01
Hej
Du har ingen fortrydelsesret. Som udgangspunkt er det jo ikke sælgers problem, at du ikke bryder dig om bilen.
Da jeg læste dit indlæg første gang, opfattede jeg det lidt som en spøg, men jeg tror faktisk du mener det alvorligt........
Hmmmmmmm........
Mvh
Jes
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
31-07-2006 kl. 13:43
Nejda, hvorfor i alverden skulle du have det, når varen ikke fejler noget? Altså medmindre fortrydelsesretten er føjet ind i salgsaftalen, men så behøvede du jo ikke at spørge her.......
Købeloven giver ikke ret til fortrydelse medmindre varen er fejlbehæftet. Er der leveret det aftalte, i den forventede stand, så er varen din. Men du kan jo altid sælge den igen :-)
Købeloven giver ikke ret til fortrydelse medmindre varen er fejlbehæftet. Er der leveret det aftalte, i den forventede stand, så er varen din. Men du kan jo altid sælge den igen :-)
Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005
31-07-2006 kl. 15:25
Der er ingen fortrydelsesret, garanti eller rettigheder af nogen art hvis man køber en bil af en privatperson. Købeloven finder kun anvendelse ved forbrugerkøb - dvs. når en privatperson køber en vare af en forhandler. Der er heller ingen reklammationsret eller lignedende. Bilen er købt som beset. Fortryder man eller falder døre og hjul af når man kører den udover kantstenen fra køber, er det bare ærgeligt.