Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

31-07-2006 kl. 19:52

hvor meget tør du bruge ved en forhandler?
Dem jeg kender der er blevet taget mest ved røven er da ved forhandlere.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

31-07-2006 kl. 23:51

Når man handler privat ser man måske den tidligere ejer, hvorimod ved forhandleren er det næsten altid en ældre mand el. dame der har haft bilen.
Har selv handlet privat dyrest indtil videre 178.000,- husk at undersøge for restgæld.

Søren Bindslev

Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005

01-08-2006 kl. 10:19

Man kan aldrig blive tilnærmelsesvis lige så godt stillet ved at købe privat som ved køb hos forhandler. Ved køb af ny eller brugt bil hos en forhandler har man ALTID 6 måneders garanti efterfulgt af 18 måneders reklamationsret. Forhandleren kan ikke slippe uden om den garanti uanset hvad han skriver i købsaftalen. Jeg tvivler på, at man kan få samme betingelser ved privatkøb.

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2006 kl. 15:50

Søren B. skrev: "...Forhandleren kan ikke slippe uden om den garanti uanset hvad han skriver i købsaftalen..." Det er helt korrekt, men det hindrer nu ikke forhandlere i at prøve at snige sig udenom at punge op, søg evt. om info på 'danmarks billigste' også kendt som 'bt bilsalg'.

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2006 kl. 17:04

Man er da total blåøjet og bund naiv hvis man tror det er guld og grønne skov at handle ved en forhandler. Forbrugerstyrrelsens skrivebord bugner af klager over forhandlere, og det er da fakta der er til at forholde sig til.
Hvem tror i egentlig der betaler op til 50,000 for en tvivlsom garanti på 6 mdr. Den kloge narrer den mindre kloge.

Søren Bindslev

Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005

02-08-2006 kl. 09:42

Langt de fleste forhandlere er sgu ærlige nok. Men hvis du handler med en eller anden lille snot-biks der kun har biler til småpenge, beder man om at blive snydt. Uanset hvad er man altid bedre stillet ved at handle ved en forhandler. De første 6 måneder er det forhandleren der skal bevise at bilen var fejlfri ved levering. Hvis ikke han anerkender dette, kan man sgu altid slæppe idioten i retten. Det tager tid, men man får altid ret.

Men der er mange sager hos Forbrugerstyrelsen. Men så vidt jeg ved kan man på deres hjemmeside se hvem der ikke følger deres afgørelser.

Søren Bindslev

Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005

Jesper Kümpel

Jesper Kümpel
bruger siden
06-01-2004

02-08-2006 kl. 10:10

Jeg kender det kun den anden vej fra. Solgte min Mercedes for 375.000.- privat. Der var ikke nogen problemer og jeg tror heller ikke køber havde nogen betænkligheder... det vil dog altid komme an på omstændighederne...

Profil slettet

Profil slettet

02-08-2006 kl. 16:52

Værd glad for at der er privat handel til.

Min bil har intet fejlet de sidst par år, godt nok en skam jeg ikke gav en forhandler 50000 for en ligegyldig garanti. ;-)
3 nye forhandlere på den sorte liste igen i dag sørens også.

Garanti/forsikring er kun nødvendig af to grunde: enten fordi man ikke har råd til det, eller fordi det er noget lort.