Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Morten H. Kjær

Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004

26-07-2006 kl. 10:03

Hej Thomas!

Hvis jeg var dig ville jeg gå efter en brugt bil til ca. 130.000 kr. Men nyt er nyt. Har ikke prøvet en C1 men set dem og synes bilen virker utrolig billig lavet... en rigtig lille blikdåse *GG* undskyld.

Er du til Citröen ville jeg finde en lidt brugt C2. De står utrolig billigt rundt omkring. Fx.:

Citroën C2 1,4 HDi Advance 3d

År: 4/2004
Km: 29.000
Pris: kr. 129.800
Levering: kr. 3.280

Det er endda en HDi så en benzin 1,4 må være endnu billigere!.

Mht. forsikring kan jeg anbefale Alm. Brand. Hvis du optager billån og vælger deres "domedose" (mener det hedder sådan) forsikring kan du faktisk som nybegynder starte på et rimeligt niveau. Startede selv for 8 år siden med 5.100,- for fuld kasko. Det er stedet i mellemtiden til ca. 8-10.000 kr. afhængigt af hvor du bor henne.

De kræver blot du skal optage billånet hos dem. Men er ikke dyre men du kan maksimalt låne 7 år minus bilens alder. Fx. ovenstående C2 kan du låne til i 5 år. Dvs. helst en ny lille bil. Ydermere kører du med dobbelt selvrisiko de første år af præmien. Men det er en måde at komme igang!.

Held og lykke!.

Mvh Morten

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-07-2006 kl. 11:29

Drop 1,4 HDI´en. Den virker sløv og støjende. Med dit kørselsbehov er en C1/Aygo/107 benzin fin. Der er rigeligt med plads på førerpladsen, de kører faktisk godt. Så vidt jeg er orienteret, er Aygo´en lidt billigere i det lange løb - prøv for sjov skyld at indhente tilbud på alle tre - også hvad angår service. Evt. en demobil! Held og lykke med det.

Profil slettet

Profil slettet

23-07-2007 kl. 22:00

Kan klart anbefale en af pågældende biler til pendlig, når det ikke er mere end 15 km, og ja de er sjove og motoren lyder da lidt som en V8.
Toyota tilbyder vist billig forsikring gennem Codan, men det ved forhandleren nok mere om, men forbered dig på laaaang leveringstid.
Jeg har samme forsikringsproblem som dig da jeg også har kørt Taxa og i forsikringsselskabernes øjne er nybegynder, men jeg har valgt Opel med billig forsikring gennem IF.

Profil slettet

Profil slettet

23-07-2007 kl. 22:27

Dit kørselsbehov er som skabt til en C1/107/Aygo. Og jeg deler din mening med at den er rigtig morsom med den 3-cylindrede motor