Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

16-07-2006 kl. 21:24

Hej Maiken

Hvis du vælger at sætte din bil på Auktion, bliver du præsenteret for betingelserne lige inden du indtaster din bil.

Bare gå ind på "Din side" og tryk på "Opret ny annonce". Der vælger du "Sælg på Auktion", hvor du derefter skal godkende betingelserne.

Mvh
Rasmus /BilBasen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-07-2006 kl. 08:21

Nej, når du opretter en auktion, bliver en evt. almindelig annonce sat på pause.

Hvis bilen ikke bliver solgt på auktionen, bliver annonce frigivet igen.

Mvh
Rasmus /BilBasen

Profil slettet

Profil slettet

17-07-2006 kl. 12:41

Hejsa

Glem alt for auktion på bilbasen!!! Skulle lige prøve det, og min mindste pris skulle ifølge bilbasen sættes til 75-80.000,- for en Peugeot 206 S16, fra 2002, der har kørt 60.000 og med ekstra udstyr for over 20.000,-! Ved forhandlerne står den til salg for 114.900 til 119.900, så det er altså en høj pris at betale for at få en bil solgt, og man mister en masse penge på det!! Det eneste det handler om for bilbasen , er at sætte prisen så lavt, at de er sikre på at få deres 1000 kr for salget - meget primitiv!! Så glem alt om deres auktion, medmindre i har røven fuld af penge....

Profil slettet

Profil slettet

17-07-2006 kl. 13:22

Ja hej Mads. Det er fint nok du skriver det, men jeg tvivler stærkt på det er nøjagtig den samme model som min, altså S16, og i samme stand.. I givet fald er alle private og forhandler ikke enige om prisen på bilen, da de alle sætter den fra 114.900 og op...Prøv selv at gå ind og kigge..En kammerat købte en 2001 model , men ellers akurat magen til min, for ½ år siden, og han gav 125.000,- ved en forhandler... Jeg syntes du skal kigge efter hvad prisen for min bil er, og hvis du kan få den for 80.000,-, så vil jeg gerne købe 3 af dem:-D. Ved godt at ekstra udstyr falder hurtig i værdi, men en brøkdel er ihvertfald en fejl, men ikke sikkert du ved hvad en "brøkdel" betyder.. Men noget tyder da på du har gjort en god handel, og tillykke med det, men 80.000,- til mig i en privat handel, er altså skudt langt fordi - ellers må du kalde mig Mads:-)

Profil slettet

Profil slettet

17-07-2006 kl. 13:25

Hej majken... Ja det gør du da, MEN den skal godkendes af bilbasen, og hvis ikke den bliver det, kan den ikke komme på auktion, medmindre du sætter prisen ned. I princippet kan man sige at det er bilbasen der bestemmer mindste prisen, og samtidig tjener penge på det... Det lyder lidt primitiv i mine ører. Men de skal bare have et bud på bilen hurtigst mulig, da de så er sikker på at få deres bid af kagen... Jeg vil ikke bruge det hvis jeg var dig...

Profil slettet

Profil slettet

17-07-2006 kl. 13:26

Hej Tony, Jesper og Maiken

Vi arbejder på ingen måde sammen med Autocom.dk. Vi er i direkte konkurrence med dem. De biler, der bliver sat på Aution på BilBasen, bliver auktioneret gennem Bilinfo, hvor alle BilBasens forhandlere er registreret. (www.bilinfo.dk)

Jesper: Selvfølgelig ønsker vi, at bilerne på auktionerne bliver solgt - også til højest mulig pris. Men hvis mindsteprisen bliver sat for højt, vil ingen forhandlere byde. Desuden hvis alle biler har for høj mindstepris, vil forhandlerne hurtigt opgive at bruge systemet.

Under alle omstændigheder, tvinger vi ikke folk til at sælge for mindre, end de selv ønsker. Hvis man som i dit tilfælde har sat en for høj mindstepris, vil autionen bare blive afvist, og man modtager vores vurdering på hvad mindsteprisen skulle være. Derefter er det op til en selv, om man vil sætte den på auktion eller bare sætte den på som almindelig annonce.

Du må regne med, at når en forhandler køber en bil, regner han med, at der bliver en vis fortjeneste. Derudover skal han give 6 måneders garanti og 2 år reklamationsret. Derfor kan du selvfølgelig ikke få lige så meget for din bil, som forhandlerne sælger dem videre til.

Mvh
Rasmus /BilBasen

Profil slettet

Profil slettet

17-07-2006 kl. 13:35

Tak for dit svar Rasmus... Men selvfølgelig er i interesseret i at man får den bedste pris for både sælger og køber, men det så lang tid mindste prisen er opnået, så er i tilfredse, for så er i gaanteret 1000,- - er det ikke korrekt?

Fair nok at den skal i bud... Men forstår ikke hvorfor i anbefaler en mindste pris på 20-25.000 ,- under den vurdering som i giver når man sætter den til salg på bilasen, og mindst 35-40.000 under den pris som den står til ved en forhandler. Hvorfor gør i det?? Og er det ikke blot et spørgsmål om at få gang i butikken??

Profil slettet

Profil slettet

17-07-2006 kl. 13:50

okay, fair nok mads, du søger på det forkerte... Du går ind og søger på en Peugeot, model 206, og skriver s16, der hvor der er fritekst. Den skal være fra 2002, og skal have kørt mellem 50.000 og 75.000... søg ved forhandler, og fortæl mig så hvad prisen er??? Har lige været derinde, mener der var 13 i DK, og den billigste koster 109.900.... men fortæl mig om det er forkert...

Profil slettet

Profil slettet

17-07-2006 kl. 14:16

Okay, så tror jeg lige du er ude på et sidespor. Hvorfor skulle jeg søge anderledes?? Jo snævre man søger, jo mere præcis bliver det vel også?? Det er jo netop det som er min bil, og hvordan skal jeg kunne prissætte en bil, hvis ikke jeg trykker de rigtige data ind?? Det forstår jeg simpelthen ikke.. Har fundet 2 biler som har de samme ting som min, og de stpr begge til 119.000... Jeg ved jo godt de typisk køber en bil ind, til 20.000 under salgsprisen, altså for en som min, men at bilbasen så fortæller mig at jeg skal sætte den til 75.000 til 80.000 for mindste bud er jo uforståelig.. Det er 40.000 - 45.000 under den salgspris i "butikken". SElvfølgelig skal de have dækket deres udgifter, men jeg er ikke interesseret i at betale deres pension også, hvis du forstår en lille en... Men forstår ikke helt hvorfor du vil have jeg skal søge på biler der har kørt langt mere end min..?? Selvom km ikke er alt afgørende, så skal du jo ikke være blind for at de alvorlige reperationer kommer jo mere bilen har kørt...

Profil slettet

Profil slettet

17-07-2006 kl. 17:19

Jeg spørger i øst, du svarer i vest... Jeg troede at vi som udgangsunkt snakkede om min dyt, og hvad den kan koste, og så hjælper det altså ikke du bliver ved med at finde alle mulige dårligere biler end min... Og jo, en bil bliver ikke bedre jo flere km den har kørt - thats it!! Jeg ved at en bil tilsvarende min koster ved en forhandler 115.000 til 120.000 som salgspris. Og når bilbasen så foreslår at min mindstepris skal være 75-80.000, så vil det altså også give en forskel på ca 40.000... Jeg har på intet tidspunkt sagt jeg kan få 115.000 for den, men jeg har sagt at jeg finder det vanvittig at man skal sælge en bil på auktion til 40.000 under markedsprisen. Og gør mig så lige den tjeneste ikke at nævne de biler der ikke svarer til min, for det kan jeg ikke bruge til noget. Du prøver jo at sammenligne æbler og pærer, og det kan ikke lade sig gøre. Den måde du regner tingene ud på, er kreativ bogføring... Iøvrigt vil Peugeot give 105.000 for min, hvis jeg køber en anden af dem samtidig. Så kan du jo så lægge dine 20.000 oveni, og så rammer du 125.000!!! VOLLA!

Profil slettet

Profil slettet

17-07-2006 kl. 20:58

Det var godt at høre... Det er vanvittig dårlig priser på auktioner, og dit eksempel fortæller jo bare at man skal sælge privat, hvis ikke man vil lave en byttehandel, og bare skal af med bilen!! Godt at høre du fik en god pris for den...