Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

13-07-2006 kl. 13:05

Umiddelbart lyder 500 km. af meget, når bilen sælges som "ny", det var noget andet, hvis den var solgt som "demo" model. I og med at den har kørt 500 km. kunne det tyde på, at forhandleren har brugt bilen som demo for en kortere periode. En bil som sælges som "ny" burde ikke have kørt så meget - har i hvert fald aldrig set en bil have kørt så meget fra fabrikken. Det er klart, at bilen har kørt lidt i og med, at den er testet på fabrikken, men ikke så meget.
Synes, du skulle spørge forhandleren, og hvis det er for, at bilen har været brugt som "demo", skal du have et afslag i prisen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

13-07-2006 kl. 13:26

Vi hentede min mors Fabia igår 10km på tælleren ikke noget der.
Efter min erfaring som mek. vil jeg sige alt over 100km kræver forklaring, det kan være at den er blevet afhentet ved en forhandler i den anden ende af landet el. lign.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

14-07-2006 kl. 13:40

Hej

Jeg må sige at jeg er enig med de andre. Der må være noget prisafslag. Fordi 500 km er da langt. Det lugter langt væk af demobil eller kundebil.
Der er nogle forhandlere der "Glemmer" at fortælle det til kunden. Det skal de ikke slippe af med gratis.
Nogle af mine venner købte også en nyere brugt bil hos en aut. Ford-forhandler, og de fandt så ud af senere hen at det havde været en kundebil. Det havde de så ikke lige fået fortalt.
Nogle forhandlere er nogle hustlere...

Hvis det har været en demovogn, er der måske allerede 20 der har kørt i den før dig, det er noget skidt.

Nogle bekendte har her for kort tid siden købt en Opel Astra som havde været demovogn, til ca 20,000 under listepris. Så det kan lade sig gøre at finde hæderlige forhandlere...

Men Tag ned og snak med dem... Og få noget ud af det.