Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

29-06-2006 kl. 09:13

Din bil kan let holde til en chip. Har selv haft T-5, kører nu i en S70 2.5T. Jeg har prøvet et par T-5`ere med chip, og de kører betydeligt bedre end originalt. Det er bare ikke ligemeget fra hvilket firma, man får chippen. Hvis man "overpumper" bilen, er det klart, at det på et tidspunkt vil gå ud over sliddele og gearkasse.

De bedste firmaer indenfor Volvo chiptuning er uden tvivl: BSR og Sam Steffansson. Se evt. deres hjemmesider:
www.bsrab.se og www.samsteffansson.se
Specielt BSR`s patenterede chiptuning er fin. Her kan man selv indlæse bilens originale styresystem igen gennem diagnosestikket (hvis man skulle ønske færre HK. for et stykke tid). Hvis man vil have flere HK. igen, indlæser man bare tuningsprogrammet. Dette kan man veksle mellem lige så tit man ønsker, og det virker fuldstændigt upåklageligt.... tager 3 min.!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-06-2006 kl. 12:46

Problemet med din V70 T-5 er drejningsmomentet. I T-5 leveres det meget sent. Faktisk er 2,4T et mere harmonisk og faktisk næsten lige så hurtigt valg. Du kan godt give den en chip, men det skal være en original ellers kan du skade bilen (råd fra mekaniker).

Klaus Henrik Folmann

Klaus Henrik Folmann
bruger siden
03-05-2004

03-07-2006 kl. 19:58

Jeg har selv valgt en T-model, fordi den har maksimalt drejningsmoment ved 1800 omdr. Du må nok leve med det lave moment ved lave omdrejninger.
mvh
Klaus Folmann

Kent Knudsen

Kent Knudsen
bruger siden
06-01-2004

17-07-2006 kl. 13:43

Jeg mener ligeledes at en T5 ikke burde opfattes som sløv, med mindre der er noget galt med turboen eller andet. Jeg har selv været ved at købe en. Du har dog fat i noget, i forhold til din 540i, kan der være noget turbotøven, hvilket er samme årsag, som at BMW holder sig væk fra brugen af Turbo (Bortset fra den nye 335i) og foretrækker at få heste og moment fra en større motor istedet. Man får aldrig helt samme resultat med turbo, men det bør dog være relativt tæt på, og ikke noget egentligt problem.

Thomas Folmann

Thomas Folmann
bruger siden
12-07-2003

19-07-2006 kl. 20:07

www.bsrab.se ser meget interessant ud - har lige bestilt en helt ny 2,4 140hk og vil gerne løfte hk-ydelsen......men kan Volvo spore dette, såfremt man ændrer tilbage til den oprindelige fabriksindstilling? Vil nødig miste de 2 års garanti!