Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Thomas Agatz
bruger siden
25-06-2006
25-06-2006 kl. 23:27
Jeg har en fuldkommen magen til, som nu er et halvt år gammel og har kørt 30000 km.
Vedr. driftsikkerhed, så er det nok lidt tidligt at sige noget om det, dog har der intet været.
Under min tunge højre fods kommando kører bilen 15-16 km/l. Den får lidt juice når der er plads til det. Kører altid minimum 800 km på en tankfuld. Når jeg kører lidt pænt kan jeg godt komme op på 1000 km på en tank.
Kørekomforten er rigtig god! Jeg kører selv rigtig mange kilometer alene, og også en hel del med kone og 2 børn. I begge tilfælde gør bilen det rigtig godt. Super fedt med den fleksible indretning!
Skulle jeg vælge ny firmabil igen i morgen ville jeg være i tvivl om jeg skulle bestille denne igen (måske Griffe versionen) eller hoppe over på en Toyota Avensis (kommer i faceliftet version om én måned).
Jeg vil gerne fremhæve motoren. Jeg havde en 307 st.car. 1,6 benzin før denne, og den larmede pænt meget ved højere hastighd. Denne 1,6 hdi sw (110 hk?!) siger ingenting ved høj hastighed. Diesel-lyden kan dog høres ved lav hastighed, men er jo ikke irriterende. Fornuftig træktraft, og få gearskift da den sejtrækker flot.