Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

24-06-2006 kl. 10:30

Hej.Jeg ville vælge Toyota.en. De er ikke til at slide op.Bare den er blevet passet.Suzuki er en meget støjende bil og træls at køre lange ture i.Hvor stor motor er der i de to biler??Vælg kun 1,6 ved Suzuki og ved Toyota er det lige fedt.God og solid bil.M.V.H

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

25-06-2006 kl. 01:02

Toyota´en - helt sikkert! Suzuki har ikke lavet biler, før den nye Swift. Slut!

Carina´en er fantastisk slidstærk og driftssikker. VI har selv haft en fra ny (1997), der blev solgt sidste år. Da havde den rundet 240.000 km uden det kunne ses, høres eller mærkes. Eneste udgift, udover service: en køler til under en tusse (original!). Så jeg kan kun sige go´ for den - vælg dog et eksemplar, med supplerende undervognsbehandling. Dette gælder dog alle biler!

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

25-06-2006 kl. 10:04

Generelt set er Carina’en det sikreste valg af de to. Med en lille kvart million km på bagen forestiller jeg mig at der er en risiko for at nogle af de mere kostbare operationer er på vej, med mindre de er allerede foretaget udført. Selv om en given bil er en stabilt bekendtskab skal den jo (før eller siden) have en ny kobling, hjullejer, støddæmpere osv. hvis den lever længe nok til det.

Alternativer kunne være en Civic som denne http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=487100051&page=2 som også fås i en mere brændstoføkonomisk 1,4 eller, en langt mere brændstoføkonomisk 1,5 udgave. Nissan Almera kunne også være vær at se på da du også der får god/meget bil til prisen, både Civic og Almera er placeret i top 10 over de mest stabile biler gennem de sidste 10 år.

Franske biler får jævnt mange hug, det er ikke dem alle der fortjener dem og Xantia som Niels M. nævner er en fin bil, prismæssigt lider den under de tæv franske biler får hvilket giver en lav brugtpris. Personligt ville jeg dog også se på en Citroen Xsara hvis der skal en fransk ind over, det er den højest placerede franskmand på den omtalte liste hvor den ligger nummer 26 (Golf ligger eksempelvis nummer 36, og Corolla 91). http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=200000293&page=1 http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=901956&page=2

Carina’en har det største bagagerum af de nævnte (sedan=535 liter), er det en sedan er der dog ikke mulighed for at udvide via andet end splitbagsæde for hattehylden er fast. Kan i have barnevognen i den Suzuki (375 liter) uden at skulle lægge sæde ned eller flytte hatte hylde burde der også være muligheder i de øvrige, Civic 5-dørs 380 liter (sedan 410 liter), Almera sedan 440 liter, Xantia stationcar 512 liter (5-dørs 480 liter) og Xsara 5-dørs 408 liter. Det bedste i kan gøre er dog at slæbe barnevognen med for at prøve nå i er ude og se på bil, for udformningen af bagagerummet er ikke altid optimal til sådan en fætter.

Med venlig hilsen Kim