Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

20-06-2006 kl. 08:45

Jeg har en super måde hvorpå man kan undgå fartbøder...

OVERHOLD FÆRDSELSLOVEN !!! Den er der for én grund - at passe på os alle.

Bliv dog voksen...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-06-2006 kl. 09:15

ja jeg vil også sige overhold fartgrænsen, men vi ved jo at alle kører 100-110 km/t

Sune Bertelsen

Sune Bertelsen
bruger siden
20-03-2006

20-06-2006 kl. 09:56

Det er jo ikke det manden spørger om. Jeg kender heller ikke til nogle af de nævnte produkter, men kan som ovennævnte varmt anbefale at benytte sig af fartpilot. Og jo, man kan godt få bøder for at køre 5 km/t for stækt jeg har selv fået bøde for at køre 56km/t og 58km/t hvor man KUN må køre 50. Jeg tror ikke på at særlig mange af de hellige her på siden, kan sige sig fri for engang imellem at køre 60 hvor man må køre 50 eller for den sags skyld 100 hvor man må køre 80. Personlig må jeg indrømme at jeg på lange lige hovedveje uden for byerne sniger mig op omkring de 100. Jeg mener ikke jeg burde få taget kørekortet for det, men det tror jeg nogle af i andre synes!!! Det er sikkert jer som kører 60 hvor man må køre 80 og er til farer for alle andre fordi i skaber kø og tomult.

Kenneth Bon Nielsen

Kenneth Bon Nielsen
bruger siden
01-04-2005

20-06-2006 kl. 10:32

Uden at tage stilling til det moralske i at køre for stærkt, så bør folk svare på mandens indlæg med henblik på at besvare spørgsmålene og ikke bare svine manden til, fordi man er dybt uenig med ham.

Jeg tror ikke, han er interesseret i folks mening om at køre for stærkt, men hvorvidt de omtalte produkter har en effekt eller ej.

Tag lige og moderer tonen, tak.

Kenneth Bon Nielsen

Kenneth Bon Nielsen
bruger siden
01-04-2005

20-06-2006 kl. 11:03

Du ser åbenbart klart og tydeligt på en anden måde end mig :)

Først skriver du, at han stiller et spørgsmål (hvilket kræver svar) - så siger du, det er en debat (hvilket i så fald ville have stået i det oprindelige indlæg, at det var)

Jeg er godt klar over, du meget gerne vil skabe en debat. Den er bare lidt afsporet og i et knap så pænt sprog - efter min mening.

Jeg vil ikke presse moral ned over nogen - men man kan da overveje, om det ikke netop er det, du (og visse andre) prøver.

Jeg prøvede såmænd blot at spore debatten/svarene/indlæggene (vælg selv...) ind på mandens spørgsmål, som jeg ikke fortolker ud fra hans overskrift men udfra indlæggets konkrete ordlyd.

----

Jeg har desværre ikke selv kendskab til hverken de omtalte produkter eller andre produkter, andet end hvad man hører rundt omkring, at de simpelthen ikke virker.

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

20-06-2006 kl. 13:46

Hvad med at koncentrere dig om at køre, når du skal køre, og lad være med at tænke på alt muligt andet !!, hvor meget tid "sparer" du på en dag, ved at overskride hastigheds-begrænsningen med 10-20 km/h ??? måske kommer du 5 - 10 minutter hurtigere igennem dagen, men du har samtidig udsat andre for unødig fare, og dig selv for risiko for bøde, og klip i kortet, og kan du f.eks. beholde dit job uden kørekort ??.

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

20-06-2006 kl. 13:52

Til alle jer der synes det er ok at køre f.eks. 100 der hvor man kun må køre 80, her
er et link til en side der fortæller lidt om bremselængde, men det er måske også en af de ting i allerede har overvejet, og fundet ligegyldig, når i nu kun kører 10 - 20 km/h for hurtigt ??
http://www.doctordriver.dk/z_dd_old/ddf/diving/f_mizz/beregnbrems.htm

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

20-06-2006 kl. 13:56

Det kan give klip, når der som her er tale om gentagende tilfælde !
Herligt at høre fra folk der for 6 timer af deres tid pr. månede, er villige til at øge risikoen for andres helbred, var der nogen der sagde ego-samfund !

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

20-06-2006 kl. 14:01

Så er alt jo godt søren, det er jo det det handler om, nemlig ikke at få bøder, prut være med om man risikere at køre nogen ned,
jeg har det lige sådan med spiritus-kørsel, jeg lader være fordi jeg ikke vil have en bøde, ikke fordi jeg nødig vil køre andre mennesker ned ;-/

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

20-06-2006 kl. 14:16

selv om jeg tror på at lovgivningen om 2 år bliver lavet om så det bliver tilladt at begå bank-røveri, så bliver jeg vist straffet hvis jeg gør det nu , tror du ikk´??
Man kan jo ikke forholde sig til en lov som den måske bliver, men er nød til at forholde sig til sådan som den er, også færdselsloven!
Det ville jo også være pænt surt hvis man havde fået en bøde for at køre 90 km/h, hvor man kun måtte køre 80 km/h, og hastigheden så et år efter blev sat ned til 70km/h, og man så fik et girokort tilsendt fordi overskridelsen nu var på 20km/h og ikke 10km/h.
Det er okay at være uenig i en lov men så må man prøve at ændre den på andre måder !

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

25-06-2006 kl. 21:36

Konklussionen på alt dette må være, at hvis du helt bevist vælger at køre lidt for stærkt en gang imellem, må du betale dine bøder med et smil.
Se det som en ekstra afgift til staten - oven i de flere hundrede procent som vi bilejere allerede gladeligt betaler.

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

27-07-2006 kl. 04:19

Hvis du skulle risikere at kikke ud over din egen næse, vil du opdage at der er masser af fornuftige svar, bla. opfordres han til at køre ordentligt ! ;-))

Profil slettet

Profil slettet

27-07-2006 kl. 15:39

Der er godt nok mange gode ide´er her. Jeg er ærlig og fortælle at jeg engang fik en bøde på 500 for at kører lidt for frisk. :-) Men en lille sjov detalje er at man bare kan kører med solskyggen nede så kan man ikke få bøde siger de kloge. Der skal være øjne på billedet, så måske er solbriller også ok ? :-)

Profil slettet

Profil slettet

27-07-2006 kl. 20:42

Hvis der var 1000 kr i dusør på alle overtrædelser: fart, sprit, stoffer, ophørte det fra dag et!!!! Punktum slut