Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
08-06-2006 kl. 11:51
Med venlig hilsen Kim
Profil slettet
08-06-2006 kl. 12:31
3 absolut dejlige biler med hver deres styrker og svagheder, men som der har været nævnt så kan 156'eren lide af rust og dårlig samlekvalitet, den kører dog dejligt.
Passaten har været meget udskældt for børnesygdomme, men de burde være udbedret efterhånden - FDM gav for øvrigt passaten (96->) top karakter i en brugtbilstest. Passaten er klart den 'lækreste' og den med mest plads.
Accorden er, i min mening, den absolut bedste japanske bil i sit segment (størrelse og pris), men vær opmærksom på at fodbrønden foran er meget lille, og har man lange ben skal forsæderne skubbes langt tilbage, hvilket stjæler næsten alt bagsædeplads. Håber jeg kunne hjælpe, held og lykke med bilkøbet!
Profil slettet
08-06-2006 kl. 20:26
Sådan en kan du få for 110.000
Interesse
Profil slettet
08-06-2006 kl. 20:59
Manden spørger om gode råd om 3 biler han sikkert har tænkt over passede ind i hans smag og økonomi.
Hej flemming.
Alfa, no way, det er bare noget klamp og dårligere end fiat. Min kammerat har haft en, uha det turde jeg godt nok ikke. Den sidste fejl på den var et topstykke der røg, pris 35.000.
Vw passat. Er en fin bil, men få den checket grundigt da mange af dem er/eller har været chippet, og har fået bank. Holde prisen, men flere småfejl.
Honda. Har selv pt en civic fra 98. Kender flere accord ejere. Japanske hondaer er fantastiske biler. De er lidt dyre at reparerer på (siges det, men er ikke så sikker med de historier jeg får fra citroenejere), men det er meget sjældent de går i stykker. En accord med fejlfri fdm rapport, samt alle service hos honda (lige minus bjarne pape, der ikke har honda mekanikere)er en super god bil, men få lavet service hos honda. Undgå for alt i verdenen engelske hondaer. Min japan honda årgang 98 har fået skiftet en udstødningsdel hver 2 år, desuden mindes jeg der gik en pære i nummerpladelampen engang.
Håber det var hjælp.
Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006
08-06-2006 kl. 22:52
og nej, jeg er ikke modstander af Skoda!
Thomas
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
13-06-2006 kl. 08:38
designmæssigt er det en smagssag mellem 156 og passat.
Alle 3 er dyre i reservedele.
Men Motormæssigt må det blive Passat.
den der 1,8 T er nok VW´s bedste igennem mange år. og der er jo gode muligheder i den motor. Chip den til 195/300 hk/nm og du har en bil der er meget bedre end de to andre.
Min kammerat har en chippet Passat 1,8 T.. f..k den kører godt og stadig økonomisk.
Pladsmæssigt vinder passat også.