Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

05-06-2006 kl. 19:48

Det må vist være en smagssag. Begge biler er gode, men bmw´s motor er bedre. Designet er pænest på VW.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Mikael Moeslund

Mikael Moeslund
bruger siden
06-01-2004

07-06-2006 kl. 22:34

Hej, jeg vil blot tilføje at vi har en BMW 330i, som vi er meget glade for. Køreegenskaberne og motoren mener jeg er klare fordele for BMWen. Dertil mener både min kone og jeg at kvalitetsomlevelsen i BMWen er bedre end den VW Golf 1,8t Gti vi kom fra. Kvalitetsmæssigt set over 30.000 km. kan de slet ikke sammenlignes. Og så er der altså noget ved at køre i en BMW i stedet for en VW... (- et subjektivt synspunkt, jeg ved det)

Klaus Lodberg

Klaus Lodberg
bruger siden
11-09-2003

25-04-2008 kl. 00:13

Hej Jakob,

Begge biler er fede, men som andre i tråden siger, så er BMW bare generelt af bedre kvalitet end VW - derom hersker ingen tvivl.

I starten brød jeg mig heller ikke synderligt om designet på BMWs 1-serie (ligesom jeg heller ikke gjorde med den nye 3- og 5-serie), men det har dog ændret sig meget siden. Nu synes jeg alle deres modeller er rigtig flotte.
Og i samtlige de nyere BMWer jeg har prøvet, der er jeg hver gang blevet overrasket. Desuden kender jeg mange glade BMW ejere, der bl.a. beretter om, at det rent drifts- og afskrivningsmæssigt har været den billigste bil de har ejet... Sorry VW, men i BMW møder I altså jeres overmand!

Held og lykke med den du vælger!

Mvh

Klaus

Profil slettet

Profil slettet

25-04-2008 kl. 19:33

Nu tror jeg det er de færreste der kan få en Mazda i tanker hvis de overvejer en BMW eller VW - Som bekendt er en Mazdas største kvalitet, at den har ry for at starte hver gang - en egenskab jeg tror de fleste BMW køberer også regner at få med i købet ! Mazda er kvantitet - BMW og VW taler også til følelserne og er da i den grad mere kvalitet på den fede måde.

Anders D

Anders D
bruger siden
18-03-2004

09-05-2008 kl. 10:28

Altså nu er jeg ved, at være lidt småtræt af, at høre om MPS'eren ikke kan håndtere alle de kræfter. Det er udtalt, af en mand på 50+ der til daglig kører Mondeo. Jeg har haft min MPS'er i ca. et år. For mig er det tæt på den ultimative køremaskine (i den prisklasse) Det er rigtig, at bilen HAR mange kræfter og enig det er ikke en bil, man bare lige kan køre 100% fejlfrit, de første uger. Det er en bil, man skal lære at kende først og når man har det, så er der ingen problemer med alle de Hk. Det klart, når du køre den første gang, så gør man jo bare, som man plejer og det er nok der fejlen ligger, os mange der har prøvet en kort tur i den. De giver den bare gas, i 1.2 og 3 gear. !?? Ja undskyld mig, så er det f...... da klart, at man synes at bilen har for mange kræfter. :-D
Det er klart den bedste bil, jeg har ejet (ud af 8 biler) Man får det hele. Motor, fornuftig plads, kanonkomfort, kvali og god garanti. Mellem biler som Opel OPC, Ford ST, Honda Civic, Seat Cupra, BMW 130i ja der er jeg ikke i tvivl, om at jeg ville vælge MPS'eren. P.s En MPS'er har faktisk omkring de 395 Nm når de bliver målt ;-)

Anders D

Anders D
bruger siden
18-03-2004

09-05-2008 kl. 10:38

100% enig, med Marco. Men igen, det er jo en smagsag.