Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Christian Marcussen
bruger siden
24-10-2003
27-05-2006 kl. 11:51
Nu er jeg jo lidt farvet da jeg selv ejer en 320i fra 02, men hvis vi taler 1998/99 ville jeg stadig gå efter BMWen, den er en nye model i forhold til Audien der er en ældre konstruktion, BMWen har 6 airbags Audien kun 4, du får desuden ASC i BMWen hvor motoren også er med kædetræk til knastakslerne, i Audien er der tandrem der skal skiftes, turboen bliver slidt samt ofte støj fra ventilløfterne. Begge biler har problemer med svage forhjulsophæng. Og hvad støj angår bliver man aldrig træt af at lytte til motoren i Bimmeren. Havde bilerne været 4-5 år yngre ville Audien være meget bedre men i de årgange er BMWen bedre og den er desuden ofte mere veludtyret med klima og fartpilot som er sjældent i en `98 A4.
Mvh Christian
Christian Marcussen
bruger siden
24-10-2003
27-05-2006 kl. 12:33
Skal lige nævne at jeg har to kammereter der begge har og stadig kører Audi så kender udemærket bilerne.
En 320i kører mellem 9 og 14 km på literen, men til dagligt omkring 11. Rustbeskyttelsen på Audien er rigtig god, BMWen er er marginalt dårligere men det er med begge biler som med alle andre at ekstra rustbehandling er en god ting og får du det gjort ser du næppe rust på hverken Bimmeren eller Audien.
Jeg er meget glad for min bil, den har kørt 74.000 km og der har ikke været rep overhovedet ud over service og et sæt nye skiver og klodser foran. Det er gør BMWen go er motoren og en sublim undervogn samt baghjulstrækket som gør bilen mere speciel.
Misforstå mig ikke en Audi er også god og skulle jeg skifte min bil ud blev det nok en A4 V6. men i 1998/99 er Bimmeren markant bedre. Men ja ville helt sikker vælge en BMW igen men har også haft et par stykker.
I en E46 320i fra 99 får du ASC spincontrol tågelygter Kørecomp. ofte mulitirat og Klima, er du heldig kan der være aircon Audien. BMWen har desuden udstødning i rustfrit stål og den skal aldrig skiftes og undervognen er i aluminium.
Mvh Christian
Christian Marcussen
bruger siden
24-10-2003
27-05-2006 kl. 12:59
Tit kan du finde en BMW 323i til samme penge som en 320i, en 323 er ikke so kendt og populær som en 320 men du får meget bedre bundtræk med 245nm istedet for de 190 i 320eren. Derudover er bilerne ens.
På begge biler skal du være meget opmærksom på slør i forhjulsophænget på BMWen kan bagfjedrene være knækket, de koster dog ikke meget at udskifte.
Gå efter biler med standard undervogn,ved både Audi og BMW gælder det at hvis de er sænkede skal det være originale sæt ellers kører bilerne tit ringere. På Audien skal du være opmærksom på om den tikker i ventilerne eller turboen hyler. BMWen kan desuden have defekte bagbrosbøsninger dette kan høres ved kørsel over bump dog er det lang mere sjældent end på de ældre modeller.
Mvh Christian