Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Morten H. Kjær

Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004

18-05-2006 kl. 14:59

Hej! Min kollega har en Scenic på hvideplader. Han har kun positivt at sige om bilen. Han kører pænt og kan få den til at gå næsten 20 km/l. Alt virker i bilen endnu og han har tidligere kørt i Citroën, men siger at Renaulten virker meget mere gedigen. Jeg overvejer selv pt. en Picasso på guleplader men har også haft en Scenic i tankerne. Men de er dyre i reservedele og især på værkstederne og umiddelbart tror jeg ikke de holder prisen så godt. Se her på bilbasen hvor du kan finde modeller til cirka 110-120.000 kr. når de er under 2 år gamle. Men du får en lækker bil og mere motor (120 hk og 6 gear) end i fx. en Picasso. Omvendt har den meget fransk teknik... fx. elektrisk håndbremse... virker den når biler er 4 år gammel?. Jeg vil sige tænkt Jer godt om!. Omvendt prøvede jeg en Seat Altea fornyligt. Det skulle jo være "tysk" kvalitet. Jeg synes ikke knapperne i kabinen var bedre end i fx. en fransk bil. Fjernbetjeningen til c-lås virkede ikke (det kan være et batteri) og ruden til førens dør hakkede som om den kørte imod noget. Det betød at ruden stoppede og kørte lidt tilbage igen. Der skulle flere forsøg til at lukke vinduet. Omvendt kan demovognen jo være skadet?. Mvh Morten

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-05-2006 kl. 09:50

Hej Henrik. Modsat mange af de øvrige kan jeg bidrage med reele erfaringer som du beder om fremfor chat om Toyota m.v.!! Jeg har ejet en Scenic Van 1.9 dCi i knap 2 år, kørt 48.000 km. Af probelmmer kan jeg kun nævne at jeg har fået skiftet 1 gløderør (garanti) ellers fungere alt PERFEKT. Den kører super, bruger den primært til motorvejskørsel og har derfor invisteret i en org. fartpilot. Mht. værditab tror jeg ike den er dårligere end andre. Jeg er blevet budt 110.000 kr. for min overvejer at skifte til en på hvideplader. Du skal virkelige være sikker i dine overvejelser vedr. Guleplader - Det giver jo nogle begrænsninger.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg