Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

16-12-2020 kl. 20:37

K S

bruger siden
16-12-2020

skrev:
Det er ikke nogen hemmelighed at VAG generelt og især VW producerer biler af en meget tvilvsom kvalitet. Vi kender alle til de endeløse problemer med rust, bremser, topstykker, kamremme, DSG, olieforbrug etc. etc. etc. etc.

Spørgsmål:
Er dette et bevidst valg fra herrefolkets side for at tjene penge på de mange dyre reparationer et VW ejerskab altid medfører?

Jeg tror VW har fået løst problemerne nu.
Den anden K S har jo længe tordnet med advarsler mod VW med samme argumenter som dig, men siden han sidste år selv købte en VW Transporter campingvogn, så er kvaliteten blevet højnet hos VW, og alle hans kritiske indlæg er forsvundet igen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

28-12-2020 kl. 12:18

K S

bruger siden
16-12-2020

skrev:
Det er ikke nogen hemmelighed at VAG generelt og især VW producerer biler af en meget tvilvsom kvalitet. Vi kender alle til de endeløse problemer med rust, bremser, topstykker, kamremme, DSG, olieforbrug etc. etc. etc. etc.

Spørgsmål:
Er dette et bevidst valg fra herrefolkets side for at tjene penge på de mange dyre reparationer et VW ejerskab altid medfører?

Går den i bukserne på dig hver gang du logger ind med en ny dato, og sviner VW til.

Hvis VAG bile var så dårlige, ville de ikke udgører 25% af den samlede bilpark i Danmark.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

28-12-2020 kl. 14:09

Klaus Bil

bruger siden
01-04-2008

skrev:
Jeg tror VW har fået løst problemerne nu.
Den anden K S har jo længe tordnet med advarsler mod VW med samme argumenter som dig, men siden han sidste år selv købte en VW Transporter campingvogn, så er kvaliteten blevet højnet hos VW, og alle hans kritiske indlæg er forsvundet igen.

Dine evner til at læse er ca. lige så ringe som dine evner til at forstå biler og rådgive om samme.



1: Hvor finder du en "VW Transporter Campingvogn"? I samme butik som "Toyota hystade-gear"?



2: Jeg har advaret om specifikke fejl på en række VW modeller. Fejlene på Passat ligger f.eks. en del år tilbage - Touran rustede i 1. generation, mens jeg endnu ikke ved, hvordan det går med 2. generation. Der er en lang række andre fejl omkring DSG, tandrem m.m. ifht. specifikke modeller/årgange/motorer - hvoraf hovedparten (tilsyneladende) er adresseret.



3: Jeg har skrevet, at kvalitet på VW hverken er værre eller bedre end tilsvarende mærker. Det gælder stadig. Ingen forandring her.



4: Jeg skriver gerne om fejl på egne biler. Vores California er nu 1 år og 9 mdr., har kørt 35.000km (Corona har givet en del stilstand), og den har haft 3 sjuskefejl, lavet på garantien, og et defekt batteri - ligeledes skiftet på garantien. Det er en del over, hvad man kan forvente på en bil i denne prisklasse og mere end f.eks. de Renault'er vi tidligere har haft. Ingen af fejlene har dog forhindret brugen af bilen og den grundlæggende teknik fungerer indtil videre upåklagelige - også DSG.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

29-12-2020 kl. 18:56

En kammarat oplyste mig igår om at hans Seat Leon nu står stille. Før er kobling skiftet under garanti...der var tilkøbt ekstra garanti til og med 4år. Bilen har kørt 55000km oog nu er DSG gear kaput. I skrivende stund vides endnu ikke om den skal laves for ejers regning, eller SEAT vil lave kulance. En anden kendt til mig, kørte Golf, hvor kæder gik på en 160hk model. Det virker besynderligt, at man laver den slags, der ikke formår at holde. Seat ejeren skulle ovenikøbet betale 2,75kr per kørt km i en låne leje bil fra SEAT, hvilket jeg synes er ringe af forhandleren. Alle Service overholdt skal nævnes. En flot og velholdt bil iøvrigt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

30-12-2020 kl. 10:08

Jeg tror at vi alle kan finde en skrækhistorie på alle bilmærker, hvis vi leder længe nok.

Når man tænker på at der står VAG bag ca hver 4. bil der kører rundt i Danmark, kan det vel ikke undre at de også optræder mest hyppigt i de dårlige historier.

Jeg har selv haft 3 VW Golf. 1Volvo 264 (i USA) 1 Toyota Picnic og 1 Audi 100/A6.
Der har ikke været nævneværdige problemer med nogle af bilerne, bortset fra at Toyotaen brugte næsten lige så meget motorolie som benzin, (skulle påfyldes hver uge)

Jeg er ikke i tvivl om hvad der står på bagklappen næste gang.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

30-12-2020 kl. 13:04

Ja mange skræk historier, bare søg på google:

bmw catch fire

bmw n54 engine problems

Find selv mange flere.

Godt nytår

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

30-12-2020 kl. 13:29

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
En kammarat oplyste mig igår om at hans Seat Leon nu står stille. Før er kobling skiftet under garanti...der var tilkøbt ekstra garanti til og med 4år. Bilen har kørt 55000km oog nu er DSG gear kaput. I skrivende stund vides endnu ikke om den skal laves for ejers regning, eller SEAT vil lave kulance. En anden kendt til mig, kørte Golf, hvor kæder gik på en 160hk model. Det virker besynderligt, at man laver den slags, der ikke formår at holde. Seat ejeren skulle ovenikøbet betale 2,75kr per kørt km i en låne leje bil fra SEAT, hvilket jeg synes er ringe af forhandleren. Alle Service overholdt skal nævnes. En flot og velholdt bil iøvrigt.

Den "lille" DSG7 gearkasse (DQ200) er berygtet for problemer.



Kædeproblemet er ligeledes kendt, men da det formentlig er en 1.8TSI, hører den til de motorer, VAG ikke har været så villige til at erkende problemet på. Så vidt jeg husker det, var det kun 1.2 og 1.4 de udvidede garantien på.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

30-12-2020 kl. 13:33

Lars Christensen

bruger siden
07-08-2007

skrev:
Jeg tror at vi alle kan finde en skrækhistorie på alle bilmærker, hvis vi leder længe nok.

Når man tænker på at der står VAG bag ca hver 4. bil der kører rundt i Danmark, kan det vel ikke undre at de også optræder mest hyppigt i de dårlige historier.

Jeg har selv haft 3 VW Golf. 1Volvo 264 (i USA) 1 Toyota Picnic og 1 Audi 100/A6.
Der har ikke været nævneværdige problemer med nogle af bilerne, bortset fra at Toyotaen brugte næsten lige så meget motorolie som benzin, (skulle påfyldes hver uge)

Jeg er ikke i tvivl om hvad der står på bagklappen næste gang.

Hilsen Lars

Et abnormt olieforbrug ville jeg nu nok betegne som et "nævneværdigt problem".



Volvo'en var lidt sjælden i DK med dens franske (Renault/Peugeot) motor.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

30-12-2020 kl. 15:04

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Et abnormt olieforbrug ville jeg nu nok betegne som et "nævneværdigt problem".



Volvo'en var lidt sjælden i DK med dens franske (Renault/Peugeot) motor.

Hvis du læser rigtigt så skrev jeg BORTSET fra at Toyotaen brugte olie.

Jeg var ikke klar over at det var en Citroen/Peugeot motor der lå i en Volvo 264 3,0 røkke sekser fra 1976. men den kørte suverent dog kun ca 5 km /l

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

30-12-2020 kl. 15:40

Lars Christensen

bruger siden
07-08-2007

skrev:
Hvis du læser rigtigt så skrev jeg BORTSET fra at Toyotaen brugte olie.

Jeg var ikke klar over at det var en Citroen/Peugeot motor der lå i en Volvo 264 3,0 røkke sekser fra 1976. men den kørte suverent dog kun ca 5 km /l

Hilsen Lars

Det var en før Citroën/Peugeot blev til PSA, så det var teknisk set et samarbejde mellem Renault, Peugeot og Volvo.



Men 6-benede motorer i den størrelse var ikke specielt nøjsomme i de årgange. Jeg havde dog en MB 280S fra 1977, der kunne snige sig op på et snit på 8km/l

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

30-12-2020 kl. 16:35

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Det var en før Citroën/Peugeot blev til PSA, så det var teknisk set et samarbejde mellem Renault, Peugeot og Volvo.



Men 6-benede motorer i den størrelse var ikke specielt nøjsomme i de årgange. Jeg havde dog en MB 280S fra 1977, der kunne snige sig op på et snit på 8km/l

Det var en dejlig bil trods økonomien.

Det beviser så bare at man ikke kan vide sig helt sikker på hvilket ophav ens bil har.

Jeg synes tit, og her tror jeg vi er enige, at der er alt for meget religion i debatten.
Alt for mange fordomme, og fordømmelse af bestemte bilejere.
I stedet for at glæde sig over når folk er glade for deres bil, og hjælpe så godt man kan, når andre spørger om gode råd.

Godt Nytår.
Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

30-12-2020 kl. 21:23

KS....JEg mener den med DSG kaput gearkasser, er en 1,5 tsi med variabel cylinder styrring....og 150hk Seat Leon.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

31-12-2020 kl. 09:30

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
KS....JEg mener den med DSG kaput gearkasser, er en 1,5 tsi med variabel cylinder styrring....og 150hk Seat Leon.

Det lyder som DQ200, der bruges til de mindre motorer - og som ikke har det bedste ry.



Jeg kører selv med DSG7, men med en kraftigere motor og dermed en stærkere gearkasse, der - angiveligt - blot skal have skifte olie for hver 60.000km for at holde mange km. Det vil tiden vise (vores har endnu kun kørt 35.000.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg