Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

25-04-2006 kl. 09:34

Hej Jeg synes at det er dyrt, når man tænker på at man kan få en sprit ny Volvo V70 2,4 (benzin 140 hk) med klima og læder til kr. 420.000. Volvo er dyr i reservedele og der vil unægtelig komme nogle reparationer på en bil der har kørt mange kilometer. Rent økonomisk kan det først svare sig at købe diesel når man kører omkring 20000 kilometer om året. Dieselmotoren har ikke så godt af at køre korte ture, men jeg mener at 99% af Volvo D5 har motorvarmere, da de havde problemer med at blive varme pga meget lav friktionsmodstand i motoren. Jeg kender flere taxi vognmænd som siger at volvoen er den bedste bil de nogensinde har haft. Det er svært at sige hvor langt D5 kan køre. Jeg kender ikke nogen som har kørt den ihjel endnu, men motoren er selvfølgelig heller ikke så gammel. Hos volvo er 2,4 benzin og D5 faktisk bygget på samme blok...det tyder på en stærk blok. RS

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

28-04-2006 kl. 09:05

Ja, og hvor er det dejligt, at du ikke har en dyt mere forstand på det end Erik H. Dybest set er det vel egentlig det samme i siger i jeres indlæg om dette emne.

Iflg. dig skulle det altså kun være Volvo mekanikere, der måtte deltage i denne debat?

Mikkel Fleron

Mikkel Fleron
bruger siden
19-04-2006

28-04-2006 kl. 16:33

Hej Søren,

Jeg har selv købt en frikørt taxa. Godt nok en MB. I det første halve år havde jeg temmelig mange ubehagelige udgifter. Ikke pga. misligehold. Men slid. Siden har det stabiliseret sig.
Jeg kanikke anbefale dig at købe en diesel, hvis du kører korte ture. Min kører eledingt de første 5-8 min. indtil den er "varm" og i den periode bruger den også mere brændstof. Samtidig så er der vel bedre økonomi i en benzin, hvis du ikke kører så mange kilomter.

Så hvis du køber volvoen så sør for at have penge i baghånden, til uventede reperationer.

Hvis du ser på en MB som alternativ. Så har jeg en til salg. Men tag dig iagt for en nyere mb. De ruster som bare f.

Held og Lykke
Mikkel