Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

21-04-2006 kl. 22:33

Vi har prøvet de fleste, Fabia vandt og vi købte en idag, vi har dog ikke prøvet Colt(mitsubishi er dyre i dele)Swift var god, men i længden vinder Fabia. Vi fik også god rabat(ren handel),spurgte flere steder inden det rigtige tilbud var der.
Fortsat god jagt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-04-2006 kl. 12:17

Tilgengæld går en mitsubishi heller ikke i stykker så ofte som de andre, når den kommer op i årene.

Desuden bliver coltén produceret i Holland og deler komponenter med andre mærker, hvilket gør at delene ikke er særlig dyre.

Jens Brøgger

Jens Brøgger
bruger siden
29-06-2004

24-04-2006 kl. 23:11

At købe en ny bil er efter min erfaring altid fuldt med kompromier. Jeg har haft en del og har faktisk aldrig haft en perfekt bil. Det er blevet til 33 over 22 år lige fra en skrotbil til 12.000 til ny A6 til 600.000. den perfekte bil findes ganske enkelt ikke. Det vigtigst er at gøre sit behov om og finde den bil der på de punkter opfylder mest. Dernæst kør en tur og mærk efter i maven "ligger det godt"? De fleste bilder de rbliver produceret i dag er fine biler. Når man ser på udstyr har biler i den prisklasse du leder i faktisk aldrig været billigere. Personligt går jeg efter Tyske og japanske biler, da de erfaringsmæssigt har den bedste brugtvognspris. Prøv evt. colten med 1,3 motor. Den er ikke ret hurtig under 4.000 o/min men derover og op trækker den fint. Alternativt er den helt lile 1,1 en fin lille maskine, men du har ret de larmer en del. Tilgengæld får du en utrolig velkørende bil med meget udstyr og en fin garanti og en bil de rmeget sjældent er vrøvl med. Samtidig er Mitsubishe kendt for en meget venlig holdning til kulance. Yaris er superfin også men skal du have tilsvarende udstyr og motor er dne godt kr. 30.000 dyrere. Held og lykke og lige meget hvad du beslutter dig for så bliver du tilfreds.

Profil slettet

Profil slettet

25-04-2006 kl. 14:14

Hej Dorte & øvrige,

jeg har en Colt (den "lille" med 75 HK 1,1), og jeg er særdeles tilfreds med bilen. Jeg har ikke set nogen andre biler i den klasse, som er lige så praktisk anvendelige (det udtagelige bagsæde er fx ret fikst), driftsøkonomien er der indtil videre ikke noget at brokke sig over, og der er også rimeligt skub i den. Okay, med fire voksne, to store kufferter og diverse øvrig oppakning i bilen går det lidt trægt i modvind op ad østbroen på Storebælt, men det er vel at forvente.

Holdt sammen med at den var ca. 50.000,- billigere end andre biler i samme størrelse (Polo, Fiesta o.a.) med samme udstyr var der ikke så meget at rafle om.

Mht. støj, så er det nok svært at sammenligne 1,1'eren med 1,5'eren, fordi den lille kun har tre cylindre. Jeg synes ikke, at den larmer; den har bare en herligt "sprød" knurren omkring 4.000 omdrejninger :-)

Profil slettet

Profil slettet

25-04-2006 kl. 23:19

Hej Dorte

Jeg er af den opfattelse, at Mitsubishi Colt er det suverænt bedste køb i klassen. Her får du virkelig meget kvalitetsbil for pengene. Hvem andre har esp, antispin, 6 airbags, el-spejle, el-ruder, fjb. c-lås, cd-radio m/mp3 afspiller, regnsensor, 16" alufælge, 3 års garanti uden kilometerbegrænsning som standardudstyr til en startpris på kr. 139.996???
Colt har derudover nogle af klassens mest brændstoføkonomiske motorer. Den mindste, 1.1 med 75 hk, vandt sidste år BT´s økonomiløb, med et gennemsnit på ca 22 km/l ved blandet kørsel! Jeg har selv haft fornøjelsen af at køre i 1.5 liters modellen med 109 hk, den var kvik i optræk, sparede på de dyre dråber, og jeg fornemmede overhovedet ikke nogen former for støjgener.
Dorte, du kan trygt købe en Colt Cash, den vil du blive glad for i længden - du kan tilmed overfor dine venner og familie prale med, at den blev årets bil i Danmark sidste år :-)

Profil slettet

Profil slettet

30-09-2006 kl. 09:29

Nu kan man jo få eftermonteret isolering i bunden og på torpedopladen, så motorstøjen bliver reduceret væsentligt..

Profil slettet

Profil slettet

18-12-2006 kl. 22:13

Der er jo forskel fra 1.1L motoren til 1.3/5L. 1.1L motoren er jo en lille 3 cylindret motor, hvor de andre er 4 cylindret.

Men jeg skal ikke udtale mig om det, da jeg ikke kender ret meget til bilen.