Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Niels Kristensen
bruger siden
25-07-2003
02-04-2006 kl. 17:11
Hvis I kan få fingre i en 7/9 pers. Kia Carnival importeret fra Tyskland, så får I en bil med masser af plads og udstyr, idet synsreglerne er blevet ændret pr. 1/3-2006, så det nu er slut med disse 9 pers biler pga. afgift - nu er det camper udgaver man får, dvs. det kun bliver en 5 pers. MPV man får idet man tager sæde/sæder ud til køkken-og soveplads.
Men held og lykke fra en som selv har fået hentet en KIA Carnival 99' hjem fra Tyskland.
Mvh Pia og Niels
Niels-Juel Nielsen
bruger siden
02-01-2005
02-04-2006 kl. 20:19
Fiat Ducato (findes også som Citroen og Peugeot)
Ford Transit
VW Transporter
MB Sprinter
Opel Vivaro=Renault Traffic
Brugte minibusser er oftest frikørte taxier eller tidligere handicap vogne.
Diesel er et must. Undgå de mindste motorer, da de har det svært med de store tunge biler.
Der er korte og lange udgaver, alm. taghøjde og højt tag. Til alm. personbefordring er en kort model normalt nok. Det høje tag giver ståhøjde (1,80) mellem sæderne. Ford Transit kan fås indregistreret som Camper = lav afgift.
Personligt foretrækker jeg Fiat's Ducato med 2,3 JTD motor. Fornuftigt udstyr, glimrende motor og rimelig pris.
Per Mørch
bruger siden
08-03-2005
06-04-2006 kl. 20:52
Jeg foreslår Honda Shuttle. Den har en pragtfuld 2.3 l motor og automatgear. Den har 7 sæder hvor 3. stole række kan forsvinde ned i gulvet i modsætning til Kia Carnival og andre hvor du skal tage stole ud hvis du skal bruge ekstra plads. Bemærk også Hondas placering på FDM´s årlige forbruger index hvor den stille og roligt er krøbet op på en 3. plads i forhold til kvalitet. Bemærk venligst at nogle af de store MPV i flg. FDM er direkte livsfarlíge: Fiat Multipla, Chrysler Voyager og Kia Carnival som jo ellers er meget populær. Jeg har en Honda Shuttle og synes det er en suveræn MPV: Bilbasen, Honda Shuttle, Private-
Med venlig hilsen
Per Mørch
Martin Larsen
bruger siden
25-11-2003
06-04-2006 kl. 21:44
Jeg ville skynde mig at lure denne her:
MB Vito: http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=563900189&page=1 (Virker som godt tilbud!)
Ellers kunne et alternativ være Fiat Ducato: http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=572300151&page=1 !
Held og lykke med det!
Mvh. Martin.