Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

31-03-2006 kl. 00:12

Det var de første VVT-I motorer Toyota havde problemer med, men jeg har ikke hørt om nogle tilfælde i Corolla Verso.

Min far har en Combivan (Corolla Verso på gule plader) som bil nummer to. Det er en diesel, og den kan bestemt anbefales! Den kører, med pæn kørsel, 20,5 km/l - og har intet fejlet på de 115.000 km den har kørt. Diesel har også flere fordele i form af bedre bundtræk, som er ideelt, når den skal bruges som campingraket. Så gå efter en diesel, hvis du kan finde en til de penge! Dieselmodellerne har tandrem, der skal skiftes efter 105.000 km, mens VVT-I´erne er kædetrukne - mig bekendt.
Plads er der masser af, jeg er selv 202 cm høj, og jeg rører ikke loftet. Desuden er der masser af udstyr i dem, bla. org radio/cd med kørecomputer, el-ruder, fjernbetjent c-lås, Eberspächer tilskudsfyr (dieselfyr, kan udbygges med timer så bilen er varm om vinteren) osv. De fleste af dem jeg har set, har desuden eftermonteret A/C. På Line Sol modellerne, er der som standard også klimaautomatik, el-ruder i bag, armlæn i midten foran og nogle andre ting.

Sammenholder man dette med Toyota´s kvalitet, lave værditab osv. så synes jeg det står ret klart hvad man skal vælge. Er dine børn små, har Corolla Verso også den fordel, at der er indbyggede barnesæder til at klappe op i bagsæderne.

Så - jeg stemmer for Corolla, jeg er sikker på at I ikke vil fortryde at købe sådan en!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

31-03-2006 kl. 08:55

Jeg har siden 2003 kørt i en Zafira 1.8 og har kun godt at sige om den rent funktionelt og teknisk. Den eneste negative side skulle da lige være det ret kedelige interiør, men det kan man jo forholde sig til inden købet.
Jeg har kun haft alm. service på den (har nu kørt 125.000 km.). Iøvrigt er intervallet for udskiftning af tandrem ikke længere 60.000, men nu 90.000 km., fik jeg at vide fornylig på værkstedet.
Jeg sammenlignede den også selv en del med Corolla Verso, da jeg købte den, og det var nok mest funktionaliteten omkring de 7 sæder, der blev udslagsgivende.

Profil slettet

Profil slettet

31-03-2006 kl. 11:46

Nu ligner en Berlingo jo bare en kummefryser ved siden af Corolla og Zafria, hvilket måske er grunden til at den fravælges? Hvem ved.