Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005
31-03-2006 kl. 16:29
Jeg har en ny Focus stationcar med 1,8 TDCi motor, men har prøvet den med 1,6 benzin også. Har stort set kun godt at sige om den: Solid, sportslig undervogn, støjsvag og kvaliteten i kabinen er næsten på VW-niveau. Er desuden den eneste bil der har opnået 5 ægte stjerner i NCAP-testene (alle andre er kun nået op på 5 stjerner pga. selealarmer - dem har Focus selvfølgelig også.
Jeg er med andre ord meget glad for min. Eneste minus er lidt vindstøj ved forstolperne, men jeg tror man hører det fordi hjul og motorstøj er så dæmpet. 1,6 benzin tog også en del omdrejninger (tror det hedder højt gearet...). Noget som bl.a. fik mig til at vælge diesel, hvor motorstøj ved konstant fart i 5. gear først kommer ved omkring 140.
Jeg er med andre ord meget glad for min. Eneste minus er lidt vindstøj ved forstolperne, men jeg tror man hører det fordi hjul og motorstøj er så dæmpet. 1,6 benzin tog også en del omdrejninger (tror det hedder højt gearet...). Noget som bl.a. fik mig til at vælge diesel, hvor motorstøj ved konstant fart i 5. gear først kommer ved omkring 140.